Het lijkt erop dat JavaScript is uitgeschakeld. Schakel dit in om ervoor te zorgen dat deze website correct werkt.

GEZOND ONDERNEMEN Jill Cnudde van BBODY: ‘Je droom verwezenlijken blijft een magisch gevoel’

Birte Govarts
5 min read

Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij de komende weken inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Jill Cnudde van BBODY.

Wat is BBODY?
‘BBODY is een Belgisch merk dat zich specialiseert in gezonde, natuurlijke voeding, superfoods en huidverzorging. BBODY helpt mensen bij het behalen van gewichtsdoelen door hen een kickstart te geven naar een gezondere levensstijl zonder dat ze daarvoor drastische aanpassingen moeten doen in hun dagdagelijkse structuur.’

Waarom/hoe begon je met het merk?
‘BBODY ontstond vier jaar geleden onder de naam Bikinibody. Ik was aan het
experimenteren met zelfgemaakte groentesappen en thees om een paar kilo’s te verliezen. Al heel snel kreeg dat belangstelling op social media en vroegen honderden mensen of ik de sapjes ook voor hen kon maken. Wat in mijn keuken begon als een hobby, groeide uit tot een volwaardige firma met eigen productieruimten, een team van specialisten en diëtisten die ons bijstaan en een salesteam op de baan.’

Waarom is BBODY een gezond merk?
‘Omdat we enkel met natuurlijke en pure ingrediënten werken. Bovendien staat kwaliteit centraal in alles wat we doen. Al onze producten worden gekeurd en ondergaan de strengste kwaliteitstesten.’

Wat waren je hoogte- en dieptepunten?
‘Mijn deelname aan ‘Jonge Wolven’ was een belangrijk hoogtepunt. Ik kon in het televisieprogramma immers mijn passie en harde werk delen met de rest van de wereld. Ik ben ook enorm trots dat ik de beelden op een dag aan mijn toekomstige dochter kan tonen. Hopelijk kunnen ze voor haar en andere jongeren een motivatie zijn om steeds voor hun dromen te vechten. Wanneer je iets met passie doet, heb je nooit het gevoel dat je aan het
werken bent. Je droom verwezenlijken? Dat blijft een magisch gevoel! Anderzijds maak je als ondernemer jammer genoeg niet altijd de juiste keuzes. Soms moet je snel handelen
en neem je foute beslissingen. Dan is het vallen en zo snel mogelijk weer opstaan. Het zijn altijd levenslessen die je als ondernemer tegelijk ook sterker maken en je behoeden voor het maken van dezelfde fouten in de toekomst.’

Is er iets wat je nu anders zou aanpakken?
‘Uiteraard zou ik soms andere, betere keuzes hebben gemaakt. Tegelijkertijd leer je ook uit foute keuzes en zorgen ze ervoor dat je het nadien beter aanpakt. Tot nu toe heb ik het geluk nog geen al te grote kemels te hebben geschoten!’

Wat wil je nog bereiken?
‘Mijn ambities reiken best wel ver. Zo wil ik BBODY heel graag internationaal uitbouwen. Het oversteken van de landsgrenzen houdt mij al jaren bezig. Zo droom ik ervan op een dag in Londen rond te lopen en mijn producten daar in de winkels te zien liggen.’

Naar welke andere ondernemer kijk je op?
‘Ik sta keer op keer versteld van Terry Knijff, de zaakvoerster van de meubelwinkel Abitare in Geel. Ze is mama van drie kindjes, runt haar eigen zaak en blijft stralen bij alles wat ze doet. Een échte onderneemster die elke dag het beste van zichzelf geeft. Veel mooier dan dat wordt het in mijn ogen niet.’

Had je een plan B?
‘Ik was nog zeer jong toen ik aan mijn droom begon te bouwen. Op mijn zestiende verkocht ik op Instagram bikini’s onder de naam The Girl Nextdoor, op mijn 21ste begon ik met Bikinibody, nu dus BBODY. Ik heb ook even in de vastgoedsector gewerkt, maar ondernemen zat er altijd al in. Een echt plan B was er dus niet.’

Heb je een gouden tip voor anderen die willen ondernemen?
‘Gewoon doen. En lees mijn e-book. Daarin geef ik tips en tricks om een gezonde vennootschap op te richten. Ik hoop dat het andere ondernemers inspireert om hun droom te verwezenlijken!’

Door Birte Govarts

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Lees Meer ...

Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…