Raw Food, een wonderdieet?

raw-food-wonderdieet.png

Over de hele wereld leren mensen het ‘raw food’- dieet kennen en vele celeberties zweren erbij. Het ‘raw food’ -dieet wint dan ook enorm aan populariteit. Wij gingen na of dit dieet echt al zijn beloftes kan nakomen.

Wat is het raw food dieet?

Zoals de naam het zegt wordt tijdens het ‘raw food’ dieet alles rauw gegeten. Als je groenten verhit gaan vitaminen en enzymen verloren. Door je groenten altijd in rauwe vorm te eten kan je lichaam veel meer voedingsstoffen opnemen. Bovendien is het de ideale manier om snel gewicht te verliezen.

Dit mag je eten tijdens het ‘raw food’- dieet

Tijdens het raw food dieet eet je voornamelijk groenten, fruit, noten, granen, zaden, sappen, kokosolie, bonen, zeewier, amandelboter, haver en honing. Met deze voedingsmiddelen kan je eindeloos variëren, zoek maar eens raw food recepten op, zelfs desserts zijn mogelijk! Het bereiden van een ‘raw food’ gerecht kan veel tijd in beslag nemen, maar dit hoort nu eenmaal bij de ‘raw food’ levensstijl.

‘Raw food’ om snel gewicht te verliezen

Hou je maar klaar om extra gewicht te verliezen. Met het ‘raw food’ dieet verlies je bijna 10 % van je lichaamsgewicht in slechts drie maanden tijd. Je verlaagt je BMI aanzienlijk en je overtollig lichaamsvet verdwijnt.

Verlaag je cholesterol met het ‘raw food’- dieet

Door je nieuwe levensstijl eet je minder zuivelproducten en vleeswaren waardoor je cholesterolniveau zal dalen. Je hebt dan ook veel minder kans op hart- en vaatziekten.

‘Raw food’ stabiliseert je bloedsuikerspiegel

Goed nieuws voor mensen die diabetes hebben. Het rauw food dieet helpt je niet alleen om gewicht te verliezen, het stabiliseert je bloedsuikerspiegel.

Het verdict?

Iemand die veel rauwe voeding eet krijgt enorm veel vitaminen, mineralen, antioxidanten, voedingsstoffen en vezels binnen. Je schrapt suiker, verzadigde vetten en voorbereide voedingsmiddelen uit je menu. Je eet ook minder calorieën waardoor je gewicht mooi op peil blijft. Het ‘raw food’ dieet heeft dus heel wat voordelen. Zelfs als je niet 100% rauw gaat kan je nog steeds genieten van de voordelen door de helft van je voeding rauw te eten. Je kan het makkelijker volhouden en je gezondheid zal erop vooruitgaan.