Slank op vakantie in 7 stappen

slank-op-vakantie-7-stappen.png

Staat je vakantie voor de deur en wil je nog snel een paar kilootjes verliezen? Volg deze 6 stappen, zo lig jij straks lekker slank op het strand!

Stap 1. Plan je maaltijden voor deze week

Neem een papier en schrijf zorgvuldig de maaltijden op die je deze week zal eten. Focus op een grote hoeveelheid groenten. Kies voor groene bladgroenten, witloof, kolen, bieten, radijsjes, komkommer en tomaat. Zoek leuke gezonde receptjes op en schrijf ze op een papier.

Stap 2. Kies je favoriete sport

Kies een sport die je gemakkelijk elke dag kan doen. Een uurtje lopen, zwemmen, tennis, de mogelijkheden zijn eindeloos. Door een sport te kiezen die je graag doet zal je het ook volhouden tijdens moeilijkere dagen.

Stap 3. Eet de kleuren van de regenboog

Zorg ervoor dat je bord alle kleuren van de regenboog heeft. Maak minstens drie soorten groenten klaar en schep een grote portie op je bord. Groenten moeten meer dan de helft van je bord vullen. Een kleine portie linzen, noten, vlees, vis of een eitjes en een kleine portie koolhydraten vullen de rest van je bord. Eet traag en kauw twintig keer voor je doorslikt.

Stap 4. Beweeg die kilo’s van je lijf

Ga elke dag een uurtje sporten. Moedig jezelf aan of zoek een sport vriendje. Door te bewegen zullen de kilo’s snel van je lichaam smelten!

Stap 5. Eet gezonde snacks

Gezonde snacks zijn van groot belang als je vlug kilo’s wil verliezen. Door tussendoor rauwe groentjes, soep of magere yoghurt te eten zal je metabolisme extra snel werken. Je onderdrukt je hongergevoel en je zal minder calorieën eten. Vergeet je tussendoortjes niet!

Stap 6. Drink veel water

Om je gewichtsverlies te ondersteunen is het van groot belang dat je veel water drinkt. 1,5 liter tot 2 liter wordt aanbevolen. Als je sport in warm weer mag je nog meer drinken.

Stap 7. Loop overdag rond in je bikini

Het klinkt misschien raar, maar als je nu al in je bikini rondloopt zal je je meer op je gemak voelen op vakantie. Het zal je ook motiveren om je gezonde levensstijl vol te houden. Je ziet immers waar je het allemaal voor doet. Probeer jezelf mooi te voelen ook al ben je niet perfect. Als je jezelf graag ziet en zelfvertrouwen hebt zullen die kilo’s nog sneller verdwijnen.