10 redenen waarom je buikvet niet verdwijnt

10-redenen-waarom-je-buikvet-niet-verdwijnt.jpg

Buikvet is vaak bijzonder hardnekkig. Dit zijn de 10 redenen waarom je buikvet maar niet verdwijnt.

1.Je eet te weinig gezonde vetten

Om vet te verbranden moet je voldoende vet eten. Het klinkt raar, maar gezonde vetten zijn echt onmisbaar in je dieet. Avocado’s, noten en olijfolie zijn goede keuzes.

2.Je voelt je somber of depressief

Als je je somber of depressief voelt zal je meer ongezonde voeding eten. Ga sporten! Het reguleert je metabolisme en je gemoed. Aarzel niet om hulp te zoeken als je somber bent, een goed gesprek kan wonderen doen!

3.Je eet bewerkte voedingsmiddelen

Bewerkte voedingsmiddelen zijn misschien wel makkelijk, erg gezond zijn ze niet. Ze zijn vaak zo geoptimaliseerd dat we er te veel van eten en ze bevatten ongezonde stoffen die onze hormonen verstoren.

4.Je eet weinig magnesium

Misschien eet je te weinig magnesiumrijke voedingsmiddelen? Eet elke dag groene bladgroenten, een banaan of sojabonen.

5.Je drinkt suikervrije frisdrank

Suikervrije frisdrank is niet alleen erg ongezond, het is ook niet goed voor je gewicht. Als je regelmatig suikervrije frisdrank drinkt zal je meer vet rond je buik opslaan. Drink daarom spuitwater met het sap van een citroen, dat is lekker én gezond.

6.Je houdt van vlees

Als je veel vlees eet zal je minder buikvet verbranden, ook als je kleine porties eet. Haal je voedingsstoffen uit groenten, granen, linzen en noten.

7.Je denkt dat vrouwen geen bierbuikje kunnen krijgen

Als je alcohol drinkt kan je buikvet hardnekkiger worden. Vrouwen die minder alcohol drinken hebben minder buikvet dan vrouwen die regelmatig alcohol drinken.

8.Je menopauze

Tijdens je menopauze ondergaat je lichaam hormonale veranderingen waardoor vet moeizamer verbrand wordt. Vrouwen die na de menopauze aan yoga doen kunnen buikvet effectiever verbranden.

9.Je bord is niet kleurrijk

Probeer elke dag de kleuren van de regenboog te eten. Eet minstens Drie soorten groenten per dag en vul je bord voor de helft met groenten. Het zal je vetverbranding stimuleren.

10.Je zweet te weinig

Studies tonen aan dat je het meeste buikvet verliest als je echt zweet tijdens je workout. Probeer ervoor te zorgen dat je een hoge intensiteit aanhoudt.