3 mentale trucjes voor een perfect lichaam

3-mentale-trucjes-voor-perfect-lichaam.jpg

Gezonder eten is makkelijker gezegd dan gedaan. Vaak is er geen logische reden om een dieet niet vol te houden, buiten je eigen gedachten, die kunnen het je erg moeilijk maken. Maar je kan je gedachten ook op een goede manier gebruiken. Met deze mentale trucjes train je je hersenen om je doelen sneller te bereiken.

1.Focus op je vandaag goed voelen – niet op er later beter uitzien

De sleutel om een gezonde levensstijl vol te houden? Maak elke dag kleine doelen die je kan behalen. Een echt resultaat zien kan weken tot maanden duren. Dat kan na een tijdje demotiveren. Probeer daarom te focussen op hoe je je nu voelt. Door je gezonde levensstijl zal je je elke dag energieker, gelukkiger en gezonder voelen. Vier deze successen! Wees fier op je gezonde voedingskeuzes, het zal je helpen om je doelen te bereiken.

2.Laat schuldgevoelens los

Je schuldgevoel gebruiken om ongezonde voeding te laten staan lijkt in het begin wel even te werken. Het zou je moeten aanmoedigen om alleen gezonde dingen te eten en snoepgoed te laten staan. Spijtig genoeg werkt het zo niet. Als je op een emotionele manier met voeding omgaat zal je slechte beslissingen maken. Je zal je overeten en jezelf nadien een strikt dieet opleggen. Dat werkt het jojo-effect in de hand. Laat je schuldgevoelens los als het met voeding te maken heeft!

3.Zet gezonde voeding op ooghoogte

Als je zin hebt in een tussendoortje neem je vaak het eerst dat je tegenkomt. Zorg er daarom voor dat er altijd lekkere en gezonde snacks op makkelijk bereikbare plaatsen liggen. Fruit en noten op het aanrecht bijvoorbeeld. Je hoeft niet alle ongezonde voeding uit je huis te bannen. Help je hersenen gewoon om betere keuzes te maken met deze simpele tip.