5 fitness fouten die elke beginner maakt

5-fitness-fouten-die-elke-beginner-maakt.jpg

Ben jij net gestart met fitnessen? De kans bestaat dat jij een van deze vijf beginnersfouten maakt. Geen nood, je kan ze makkelijk zelf corrigeren!

1.Je spendeert te veel tijd op de loopband

Die loopband is echt leuk, we begrijpen het. Maar probeer toch niet te veel tijd te spenderen aan je kilometers. Lopen is een goede manier om calorieën te verbranden maar je bouwt er geen spiermassa mee op. Daarom moet je ook tijd besteden aan krachttraining. Zo voorkom je dat je je eigen spieren opbrandt, dat wil je toch absoluut niet? Combineer de loopband met krachtraining voor het beste resultaat.

2.Je laat je spieren niet ontspannen

Het is erg goed dat je gemotiveerd bent! Toch moet je je lichaam af en toe wat rust geven. Als je te veel gaat fitnessen zal je enorm veel honger krijgen. Bovendien beschadig je je spiervezels waardoor je sneller een blessure krijgt. Als je spieren geen tijd hebben om zich te herstellen zullen ze ook niet kunnen groeien. Bovendien mag je ook niet te veel calorieën tegelijkertijd verliezen. Je lichaam zal zich dan beginnen vastklampen aan je vetreserves en net meer spieren afbreken. Doe je lichaam een plezier en geef jezelf af en toe een dagje rust.

3.Je slaapt niet voldoende

Je slaap is even belangrijk als je workout! Zonder slaap voel je je niet fit en kunnen je spieren zich onvoldoende herstellen. Slaap elke dag minstens 8 uur, je workout zal veel prettiger worden.

4.Je daagt jezelf niet uit

Tijdens fitness moet je jezelf elke dag blijven uitdagen. Neem wat zwaardere gewichten of hou een oefening langer vol. Wees niet bang van zweetdruppels en brandende spieren, je lichaam wordt er sterker van!

5.Je doet de cardio oefeningen verkeerd

Je cardiotraining mag niet korter duren dan 25 minuten en niet langer dan 45 minuten. Zorg ervoor dat je hartslag voldoende hoog blijft, anders heeft je cardiotraining echt geen zin.