5 redenen waarom je jou fitnessdoelen niet volhield

5-redenen-waarom-je-jou-fitnessdoelen-niet-volhield.png

Met goede moed begon je aan je fitnesschema, je had je doelen voor ogen en gaf het beste van jezelf. Hoe kon het dan zo verkeerd lopen?

1.Je had niet genoeg motivatie

Tijdens het sporten vraag je je soms af waarom je het toch allemaal doet. Wie kiest er nu vrijwillig voor om zo af te zien? Je fitness doelen vergeten en je handdoek in de ring gooien lijkt de meest logische oplossing. Probeer jezelf te motiveren. Je fitnessoefeningen zijn misschien wel moeilijk, maar denk aan het mooie strakke lichaam dat je eraan overhoudt. Zie je jezelf al pronken op het strand?

2.Je verwachtte teveel van jezelf

Ben jij iemand die teveel verwacht van zichzelf? Je ambitieuze doelen zijn zelfs met het meest strikte sportschema compleet onhaalbaar. Je zal bijgevolg te weinig resultaat zien van je harde werk. Niet omdat je maar weinig resultaat behaalt, maar omdat je gewoon teveel van jezelf verwacht. Zie je niet onmiddellijk resultaat in de spiegel? Geef jezelf meer tijd!

3.Je kreeg te weinig aanmoediging

Een sportschema volgen is niet makkelijk, zeker als je weinig steun krijgt uit je omgeving. Als je ’s avonds moe bent kan het echt helpen als iemand anders je aanmoedigt. Heb jij vrienden en familie die je weinig steunen in je fitnessdoelen? Zoek dan andere gelijkgezinden die dezelfde doelen hebben. Hou met elkaar contact en spreek af, samen kunnen jullie je fitnessdoelen makkelijker behalen.

4.Je had geen goed sportschema

Heb je een te intensief sportschema, of slechter, heb je helemaal geen sportschema? Zonder schema zal het verleidelijk worden om een workout te schrappen. Een te intensief sportschema is moeilijk vol te houden, na een tijdje zal je je motivatie verliezen. Probeer elke week een aantal korte sportmomenten in te plannen. Begin makkelijk en bouw op.

5.Je workout was te moeilijk

Die workout van 15 minuten was toch moeilijker dan je dacht. Denk eraan dat je je conditie moet opbouwen. Na een paar weken zal die korte workout veel makkelijker worden. Denk op lange termijn!