5 simpele trucjes om minder te eten

5-simpele-trucjes-om-minder-te-eten.jpg

Als jij gewicht wilt verliezen ben je niet de enige. Wereldwijd zijn er miljoenen vrouwen die hetzelfde willen. Dat lijkt overdreven, maar het is echt waar. Er zijn verschillende manieren om te vermageren, maar het principe is altijd hetzelfde: je moet meer energie verbruiken dan je eet. Meer bewegen en minder eten is de boodschap. Maar minder eten is niet altijd even gemakkelijk. Gelukkig zijn er 5 simpele trucjes om je lichaam om de tuin te leiden.

1.Drink meer water

Water heeft veel voordelen, één daarvan is dat het ons ‘vol’ doet voelen. De beste manier om minder te eten is door enkele glazen water te drinken voor elke maaltijd. Laat ongeveer 30 minuten tussen je glas water en je maaltijd. Op die manier is je maag niet té vol.

2.Gebruik kleinere borden

Het is wetenschappelijk bewezen dat we minder eten als we kleinere borden gebruiken. Als we een klein bord helemaal volscheppen leiden we onze hersenen om de tuin. We zullen denken dat we enorm veel gegeten hebben terwijl dit eigenlijk niet zo is.

3.Breng jezelf niet in verleiding

Als we eten zien krijgen we automatisch honger, zelfs als we eigenlijk geen honger hebben. Breng jezelf niet in verleiding en zet die kookprogramma’s even uit.

4.Kauw voldoende

Onze lichaam heeft 20 minuten nodig voor het beseft dat je genoeg gegeten hebt. Hoe trager je eet, hoe sneller je lichaam het signaal geeft dat je geen honger meer hebt. Door voldoende te kauwen zal je je nooit meer overeten.

5.Koop geen ongezonde snacks of snoepjes

Wat je niet hebt kan je ook niet opeten. Als je naar een snoepje kijkt zal je al zin krijgen om het op te eten, zorg er dus voor dat ze niet bij je thuis liggen. Zo krijg je op een gemakkelijke manier meer controle over je eetgedrag, en je zal bovendien een hoop geld uitsparen!