5 Slanke (en gezonde) tafelmanieren: Zo eet je je slank

5-slanke-gezonde-tafelmanieren-zo-eet-je-je-slank.jpg

We weten allemaal dat de hoeveelheid voedsel dat je binnenkrijgt van grote invloed is op je gewicht en lichaamsbouw. Nu blijkt uit onderzoek dat niet alleen WAT je eet bepalend is voor je gewicht, maar ook HOE je eet. Hieronder 5 tafelmanieren die kunnen helpen bij het afvallen!

Goed kauwen

Het is verschrikkelijk belangrijk om je eten goed te kauwen voordat je het doorslikt. Het vergemakkelijkt de spijsvertering en daarnaast zorgt het er ook nog eens voor dat je langzamer eet. Wanneer je langzamer eet, zal je ook minder eten.

Ga voor kleine borden

Je hebt vast weleens gehoord van de psychologie van het kleine bordje. Wanneer je van een klein bord eet, lijken de porties groter. Je hebt dus het gevoel dat je een vol bord eet, maar in werkelijkheid eet je veel minder.

Klein bestek

Dit werkt hetzelfde als het goed kauwen. Wanneer je eet met klein bestek, neem je kleinere hapjes, eet je langzamer en dus uiteindelijk ook minder.

Neem een pauze

Neem halverwege de maaltijd een korte pauze van een minuutje. Dit zorgt ervoor dat je lichaam het eten rustig kan verteren en sneller vol is. Daarnaast zorgt dit ervoor dat je minder lucht binnen hapt en helpt daarom tegen een opgezette buik.

Poets je tanden na elke maaltijd

Poets altijd je tanden direct na iedere maaltijd. Dit helpt tegen snacken na de maaltijd!