De enige ‘butt workout’ die je ooit nodig zult hebben

enige-butt-workout-die-je-ooit-nodig-zult-hebben.jpg

Wil je een strakke kont, maar wil je niet dagelijks tien verschillende oefeningen doen om jouw kont wat strakker te maken? Dat is ook helemaal niet nodig, want er is één oefening die je kunt doen om jouw kont gemakkelijk strakker te maken. Welke oefening dit is, lees je in dit artikel.

Een strakkere kont met lunges

Lunges zijn gemakkelijke oefeningen die je iedere dag kunt uitvoeren om je kontspieren te trainen. Een groot voordeel van de oefeningen, is dat je de oefeningen gewoon thuis kunt doen. Je hoeft dus niet iedere dag naar de sportschool voor strakkere billen, maar kan ook gewoon thuis trainen.

Lunges zijn goed voor het trainen van de quadriceps, de bilspieren en de hamstrings. Je doet de oefening als volgt:

  • Stap met één been vooruit en zak langzaam door je knie.
  • Maak een hoek van 90 graden met je been en ga weer omhoog. Het is belangrijk om niet te diep door de benen te zakken en ook niet te snel weer omhoog te komen, dus houd altijd de hoek van 90 graden aan.
  • Zet een nieuwe stap en doe hetzelfde. Je herhaalt de oefening drie keer en zet per set twaalf stappen. Dit betekent dat je in totaal drie keer twaalf stappen zet.

Lunges nog effectiever maken: twee tips

Er zijn diverse manieren om lunges zwaarder en dus effectiever te maken. Zo kun je extra gewicht toevoegen door een barbell in je nek te leggen, maar ook door dumbbells naast je lichaam te houden. Door extra gewicht toe te voegen, wordt de oefening zwaarder en train je de spieren nog meer. Dit betekent dat de oefening effectiever wordt en je nog sneller nog strakkere billen krijgt.

Lunges met een barbell