Hoe een strakke kont krijgen? Nog voor de zomer begint!

hoe-strakke-kont-krijgen-nog-voor-zomer-begint.jpg

De zomer staat weer voor de deur en dit betekent dat de meeste dames zich bewuster worden van hun lichaamsvormen. Heb jij ook je bikini weer eens uit de kast getoverd om het kledingstuk te passen en ben je niet zo tevreden met wat je ziet? Lees dan in dit artikel welke drie tips je kunt gebruiken om je kont strakker te maken voor de zomer begint. Gebruik je de tips in dit artikel, dan zie je er spetterend uit in je bikini.

Tip 1: doe twee tot drie keer per week cardiotraining

Cardiotraining is een training die je langer vol moet houden om je uithoudingsvermogen en je conditie te verbeteren. Dit betekent dat je minimaal een half uur lang precies dezelfde oefening doet, zoals wandelen, fietsen, spinnen of crosstrainen. Doe je dit twee tot drie keer per week als je af wil vallen en een strakkere kont wil krijgen en houd je dit ook minimaal drie maanden vol, dan ga je echt resultaat zien.

Tip 2: doe iedere dag enkele oefeningen voor de kontspieren

Er zijn verschillende oefeningen voor de kontspieren die je kunt doen om de spieren in je kont te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat je langzaam maar zeker een strakkere kont krijgt. Doe iedere dag minimaal tien keer dezelfde oefening en probeer het liefst verschillende oefeningen om je spieren echt te ontwikkelen. Wordt het te gemakkelijk om tien oefeningen per dag te doen en doe je graag meer? Dan is dit natuurlijk altijd mogelijk.

Tip 3: eet gezond en altijd drie keer per dag

Niet alleen bewegen is belangrijk: het is ook belangrijk om gezond te eten. Eet genoeg groente, fruit en vezels en vergeet vooral niet drie keer per dag te eten. Sla het ontbijt dus nooit over! Dit is niet alleen slecht voor je hongergevoel, maar het is ook beter voor de stofwisseling om goed te ontbijten. Kun je niet goed ontbijten omdat je het lastig vindt om veel te eten in de ochtend, dan start je jouw dag met een kop thee en eet je een half uur later.