Ingrediënten voor een platte buik

ingredienten-voor-platte-buik.jpg

Als je wilt afkomen van je overtollig buikvet is het belangrijk om je hele lichaam te trainen. Alleen buikspieroefeningen doen, volstaat niet. Met behulp van genoeg sport en de juiste voeding kun je ervoor zorgen dat je buikvet vermindert. Onderstaande producten helpen je bij het verbranden van je buikvet:

Meloen

Meloenen bevatten veel kalium. Kalium is een mineraal dat ervoor zorgt dat het zoutgehalte in je lichaam beperkt blijft. Het mineraal werkt namelijk het bloeddrukverhogend effect van natrium tegen. Kalium is dus betrokken bij het regelen van de bloeddruk en van de vochtbalans in het lichaam. Een meloen bevat bovendien weinig calorieën.

Walnoten

Walnoten bevatten, net zoals vette vis en olijfolie, omega-3 vetzuren. Dat zijn onverzadigde vetzuren.  Deze vetzuren spelen een belangrijke rol voor je gezondheid, ze helpen namelijk om ziektes zoals hart-en vaatziekten te voorkomen. Omega 3 vermindert ook stress. Door stress heb je vaak sneller honger. Stress wordt in verschillende onderzoeken gelinkt aan een toename van het buikvet. Walnoten kunnen je dus helpen wanneer je wilt afvallen rond je buik.

Volkorenbrood

In volkorenbrood zitten veel voedingsvezels. Die vezels stimuleren je spijsvertering en zorgen ervoor dat vet minder snel wordt opgenomen door je lichaam. Onderzoekers (Penn State University) ontdekten dat mensen die altijd volkorenbrood eten gemiddeld 24% minder buikvet hebben dan mensen die wit brood eten.

Grapefruits

Bepaalde stoffen in grapefruit zorgen voor een lagere bloedsuikerspiegel. Dat voorkomt honger en eetbuien. Grapefruit vermindert je buikvet niet, maar het voorkomt dat je buikvet opslaat. Grapefruits bevorderen bovendien de stofwisseling en vetverbranding. De grapefruit bevat in het algemeen heel veel vitamines.

Wijn

Hoe vaak heb je al niet gehoord dat wijn goed kan zijn voor je gezondheid? Met mate natuurlijk, want elke dag een hele fles wijn drinken, is uiteraard niet goed voor je lichaam. Uit onderzoek blijkt dat mensen die één of twee glazen wijn per dag drinken, minder buikvet hebben dan mensen die dat niet doen. Pas dus op met de hoeveelheid glazen wijn, maar 2 glaasjes kunnen zeker geen kwaad. Je mag jezelf af en toe ook iets gunnen, toch?