Pannenkoekjes van banaan en ei!

Het kan niet makkelijker. Neem uw blender en zet een koekenpan op het vuur en je kan beginnen.

Ingrediënten

  • 1 banaan
  • 1 ei
  • 1 el kokosolie

Werkwijze

Blend het ei met de banaan tot een gladde massa. Doe een eetlepel kokosolie in de pan en wacht tot die mooi gesmolten en opgewarmd is. Giet nu ongeveer ¼ van het beslag in de pan voor een eerste pannenkoekje. Afhankelijk van de grootte van de pan kan je er meerdere gelijk maken. Maak de pannenkoekjes niet te groot zodat je ze na 5 minuutjes makkelijk kan omdraaien. Na het omdraaien nog 2 minuutjes verder bakken aan de andere kant en KLAAR.

Dien op met stukjes fruit, kwark en een beetje kokosbloesemsuiker.

Voordelen banaan

De banaan is wereldwijd de meest verkochte fruitsoort. Hij is lekker zoet, handig om te eten onderweg en ze geven je snel energie. Omdat ze het lichaam snel en gelijkmatig energie geven, zijn ze de ideale pre-workout snack. Als je je sportprestaties wilt verbeteren, eet je een half uurtje voor je workout een banaan. De gele gebogen vrucht zit boordevol voedingsstoffen, zoals kalium, magnesium, vitamine C en vitamine B6.

Gezondheidsvoordelen bij het eten van bananen:

  • Helpt depressies te verminderen
  • Beschermt tegen diabetes type 2
  • Helpt bij gewichtsverlies

Ze proeven zoet en geven dankzij hun vezels een verzadigd gevoel. Met dit ontbijt stel je het hele gezin tevreden.

Auteur: Marlies Huysentruyt

Marlies Huysentruyt is food coach bij Move to Cure, het centrum van Lieven Maesschalck. Marlies adviseert klanten over gezonde, energierijke eetpatronen en het verliezen van gewicht zonder dieet. Via www.movetocure.com/team kan je contact met haar opnemen.