Waarom Slapen helpt bij het Afslanken

waarom-slapen-helpt-afslanken.jpg

Je brengt meerdere uren per dag in de sportschool door, maar je valt minder af dan je zou willen. Waar ligt dit nu aan? De oplossing kun je wellicht zoek in een betere nachtrust, ja je leest het goed, een ontspannen nacht helpt bij het afslanken!

Uit onderzoek naar slaap en de invloed ervan op het menselijk lichaam bleek dat je makkelijker aankomt, sneller verwondingen oploopt en zelfs je testosteronniveau daalt als je te weinig slaapt. 

Hoe zit dit nu?

Wanneer je diep slaapt, herstelt je lichaam zich. Belaste spieren en gescheurde weefsels worden geheeld en je lichaam wordt gereinigd van giftige stoffen. Wanneer je slecht slaapt, zullen je work-outs en je gezonde voedingspatroon een stuk minder effectief zijn. Personal trainer, Chirjeev Sawhney, beaamt dat: “Veel mensen denken dat je spieren opbouwt in de sportschool, maar eigenlijk worden deze opgebouwd als je slaapt.”

De conclusie? Zorg ervoor dat je voldoende slaapt, idealiter tussen de 7 en 9 uur, en je zult merken dat het afvallen een stuk beter gaat. Voldoende slaap zorgt er namelijk ook voor dat je je beter voelt en bevordert de concentratie.