Zo eet je elke dag 300 calorieën minder

zo-eet-je-elke-dag-300-calorieen-minder.jpg

Je moet per week 3000 calorieën meer verbranden dan je eet om een halve kilogram te verliezen. Dat lijkt erg veel maar dat is het niet. Met deze tips eet je elke dag 300 calorieën minder, en dat zonder een dieet te volgen! Combineer deze tips met voldoende beweging en je kilo’s zullen er snel af zijn!

1.Eet eerst groenten

Groenten zijn een voorbeeld van al het goede in de wereld. Ze zijn lekker, gezond en ze onderdrukken je hongergevoel.

2.Praat met mensen tijdens het eten

Samen eten en praten zorgt ervoor dat je minder eet. Je zal trager eten waardoor je lichaam sneller een ‘vol’ gevoel krijgt. Na die discussie over die nieuwe tv-show zal je voelen dat je eigenlijk geen honger meer hebt.

3.Kies alternatieven voor snoep

Als je echt zin hebt in iets zoet kan je maar beter een gezond alternatief hebben. Wat dacht je van een banaan? Fruit is niet alleen gezonder, het zal ervoor zorgen dat je sneller een verzadigd gevoel krijgt.

4.Verklein je porties

Plan je maaltijden al een week op voorhand als je kan. Maak kleine porties en vries ze in. Op deze manier krijg je niet alleen controle over je porties, je zal ook geld sparen. Twee vliegen in één klap dus!

5.Heb je honger of goesting?

Dit laatste trucje heeft alles met zelfdiscipline te maken. Voor je een zakje chips opent kan je je afvragen ‘Heb ik honger of gewoon goesting?’. Soms moet je met jezelf vechten, denk aan de consequenties op lange termijn. Zo lang je aan je doelen denkt zal je altijd de juiste keuze maken.

6.Water wordt je beste vriend

Als je voldoende water drinkt zal je gedurende de dag minder honger hebben. Drink minstens 1;5 tot 2 liter per dag en drink zeker een glas water voor het eten. Het is niet moeilijk en het maakt een enorm verschil!