scrollTop top

Zo inlineskate je veilig

Zo inlineskate je veilig

Je kon er in quarantainetijden niet naast kijken: inline skates veroveren opnieuw het straatbeeld. Het is niet alleen leuk, maar ook een perfecte workout: je kan 300 tot 600 kcal per uur verbranden en je gebruikt been-, bil-, arm-, schouder- én buikspieren. Het risico op vallen ligt wél iets hoger, maar succes is tenslotte één keer meer opstaan dan je gevallen bent. Start to skate voor dummies met deze drie tips:

1. Safety first

Investeer in een helm en goede bescherming voor je knieën, ellebogen en polsen. Het lijkt misschien minder stoer met het oog je op je street credibility, maar twee geschaafde knieën en een gekneusde elleboog doen die coolfactor ook niet stijgen.

2. Start to stop

Om te remmen met je remblok buig je zachtjes door de knieën. Zet de voet van je remblok iets voor de andere voet, en til de voorkant van je skate op zodat de remblok de grond raakt. Strek daarbij eventueel je armen naar voren om je evenwicht juist te verdelen. Op YouTube staan heel wat bruikbare filmpjes om verschillende remtechnieken te oefenen

3. De juiste houding

Zet de voeten op schouderbreedte en zak lichtjes door de knieën. Leun een beetje naar voren en span de buikspieren aan. Zet af met één voet door hem schuin naar buiten te verplaatsen, en doe vervolgens hetzelfde met de andere voet.


Deze artikelen kunnen u misschien ook interesseren…

Corona Virus Update

  • Wereld
  • Aantal
    besmettingen
    42.606.048
  • Aantal
    doden
    1.149.702
  • België
  • Aantal
    besmettingen
    305.409
  • Aantal
    doden
    10.737

Schrijf je in op “Gezond Vandaag” en ontvang de beste artikels dagelijks in je mailbox!