3 gezonde en eenvoudige eenpansgerechten

3-gezonde-eenvoudige-eenpansgerechten.jpg

Zijn je huisgenoten een avondje weg? Of is je lief een weekendje op vakantie? Wat ga je koken voor het avondeten? Of bestel je sushi? Dit is echter een stuk duurder (en ongezonder). Hieronder 3 gezonde en, niet onbelangrijk, eenvoudige eenpansgerechten.

Pasta met groenten

Je neemt een kookpan. Je kiest spaghetti of andere pasta naar keuze en wat groenten (tomaten, courgette, ui, paprika, broccoli, knoflook, …) Voeg er een halve liter water aan toe met wat groentenbouillon en laat de groenten samen met de pasta koken tot de pasta gaar is. Gebruik een vergiet om het water af te gieten en je bent klaar. Je hebt enkel nog wat peper en zout nodig om af te kruiden.

Kip en champignons en noedels

Gebruik een braadpan en bak de kip tot het gaar is. Snij ondertussen een paar uien en champignons. Zodra de kip gaar is leg je het op een bord. Vervolgens gooi je de uien en de champignons in dezelfde pan. Als de uien gefruit zijn, voeg je wat water toe. Laat het een paar minuten sudderen en voeg vervolgens een handje vol eiernoedels toe. Laat dit 5 minuten koken en op het eind voeg je de kip toe om deze op te warmen.

Zoete aardappelen

Schil de zoete aardappelen en snij ze in schijfjes. Warm een braadpan op met olijfolie en zodra de olie begint te bubbelen voeg je de aardappelen toe. Wacht tot de aardappelen goudbruin zijn en voeg groenten naar keuze toe (paprika, courgette, tomaat, ui, champignons,…). Laat dit nog enkele minuten samen sudderen en smullen maar.