4 oefeningen die je waarschijnlijk fout doet

4-oefeningen-die-je-waarschijnlijk-fout-doet.jpg

Je bent inmiddels al een tijdje met je workout bezig en kent de klassieke oefeningen door en door. Wist jij dat je deze oefeningen waarschijnlijk fout doet? Wij dagen je uit om het beter te doen met deze eenvoudige tips!

1.Push ups

Tijdens push-ups is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je je polsen niet te veel belast, dat kan gebeuren als je je handen helemaal plat tegen de grond zet. Om dit te voorkomen kan je een setje gewichtjes gebruiken die je polsen kunnen ontlasten. Leg de gewichtjes onder je schouders en gebruik de handvaten om je naar boven te duwen.

2.Lunges

Hou tijdens je lunges een gewicht vast in je hand. Hierdoor zullen je schuine buikspieren extra getraind worden omdat ze je lichaam mooi stabiel moeten houden. Het is een gemakkelijke manier om tijdens lunges ook je buikspieren te trainen, je oefening wordt met deze kleine aanpassing nog veel efficiënter.

3.Squats

Onderzoekers ontdekten dat de meerderheid van de mensen de squat oefeningen fout doen. Ze hangen met hun borst ongeveer 5 graden naar voor als ze naar beneden zakken. Let erop dat je tijdens deze oefening je rug mooi rechtop houdt. Als je naar voor zakt belast je je onderrug waardoor je de oefening minder lang kan volhouden. Hou je rug mooi recht en je zal meer herhalingen kunnen doen zonder een rugblessure op te lopen.

4.Hip raises

Er bestaat een grote kans dat je tijdens hipraises je knieën niet tegen elkaar gedrukt houdt. Om te voorkomen dat je knieën uit elkaar vallen kan je een handdoek tussen je knieën steken. Zorg ervoor dat je de handdoek niet laat vallen als je je heupen naar omhoog duwt. Zo activeer je de juiste spieren en haal je het meeste uit je oefening.