4 tips voor een intenser, beter en sneller orgasme

4-tips-voor-intenser-beter-sneller-orgasme.jpg

Uit een recente studie blijkt dat 24 procent van de vrouwen niet gemakkelijk of helemaal niet klaarkomt tijdens het masturberen of vrijen. Maak je geen zorgen, er zijn een paar dingen die je zelf kan doen om tot een intenser, beter en sneller orgasme te komen. Hieronder een paar tips.

1. Focus

Je bent vaak met zoveel dingen bezig in je hoofd, waardoor je niet meer doorhebt wat er eigenlijk met je lichaam gebeurt. Zeker als je op zo'n moment gaat masturberen of vrijen is de kans dan klein dat je een orgasme krijgt.

Richt heel bewust je aandacht op je geslachtsdelen en de sensaties die je ervaart door het lichamelijke contact met je eigen hand of je partner. Door bewuster je aandacht te richten op je genitaliën, verhoog je de gevoeligheid ervan. En dat maakt het makkelijker om een orgasme te bereiken.

2. Oefen de bekkenbodemspieren

Het trainen van de bekkenbodemspieren wordt vaak aangeraden bij urineverlies. Maar het helpt ook om een orgasme te bereiken: naarmate deze spieren sterker zijn, wordt het bereiken van een hoogtepunt makkelijker.

Door de bekkenbodemspieren te trainen, maak je namelijk niet alleen je spieren sterker, maar verbeter je ook de doorbloeding. En dat laatste maakt je geslachtsdelen gevoeliger voor orgasmes.

3. Kijk uit met alcohol

Alcohol zorgt voor een vertraagd en minder intens orgasme: hoe meer alcohol je drinkt, hoe langer het duurt voordat je een orgasme krijgt en hoe minder het genot je ervaart. Het is dus beter om geen alcohol te drinken, een klein beetje alcohol om te ontspannen en losser te worden, kan natuurlijk geen kwaad. Verwacht na een heftig avondje stappen in ieder geval geen orgasme meer.

4. Masturbeer geregeld

Om (makkelijker) een orgasme te krijgen, is het belangrijk dat de clitoris geregeld gestimuleerd wordt.

Dat verhoogt namelijk de gevoeligheid van je geslachtsdelen en de doorbloeding ervan. Masturberen is de makkelijkste manier om dat te bereiken.

Lees ook: