5 Efficiënte work-outs die echt goed zijn voor je lichaam

5-efficiente-work-outs-die-echt-goed-zijn-voor-je-lichaam.jpg

Tegenwoordig is het helemaal in om veel te sporten en goed te zorgen voor je lichaam. Er zijn echter zoveel verschillende work-outs, dat het soms lastig kan zijn om de juiste work-out te vinden. Daarom hieronder 5 efficiënte work-outs die echt goed zijn voor je lichaam! En je kunt ze allemaal gewoon thuis uitvoeren.

Squats

Squats zijn zeer goede oefeningen voor het versterken van je spieren rond je benen en billen. Dit zijn relatief grote spieren waarmee je veel calorieën kunt verbranden. Start met de benen een schouderbreedte uit elkaar. Hou je handen gestrekt vooruit voor balans en hou je rug een klein beetje hol. Zak langzaam door je knieën, laat je niet vallen maar hou je spieren gespannen en geef een beetje weerstand, totdat je dijen horizontaal staan. Probeer deze positie 1 seconde vast te houden en ga iets sneller omhoog dan dat je naar beneden ging. Herhaal dit 10 keer.

Sit-Ups

Sit-ups zijn verreweg de beste oefeningen om je buikspieren te trainen zonder gebruik van apparaten. Ze richten zich specifiek op de spiergroepen rond de buik en versterken je buikspieren. Sit-ups zijn voor velen niet de leukste oefeningen om te doen, maar ze zijn erg belangrijk voor het versterken van je middel, ze ondersteunen je ruggengraat.

Hardlopen

Hardlopen is de oudste vorm van trainen die we kennen. In de middeleeuwen liep men al hard. Door de jaren heen heeft het de mensen altijd fit gehouden. Zelfs voordat er fitnessapparaten en cardio machines bestonden. Geen enkele andere oefening is zo simpel als hardlopen. Met hardlopen gaat je hartslag omhoog en begin je meteen calorieën te verbranden.

Leg Lifts

Leg lift is een uitstekende oefening om je benen en buikspieren te trainen. Om te starten, ga recht op je rug liggen met je armen naar buiten. Beweeg vervolgens rustig je benen een klein stukje omhoog. Hou tijdens de oefening bij voorkeur je benen gestrekt maar als je dat te zwaar vindt mag je ze ook ligt buigen.

Push ups

Een hoop mensen vinden Push ups niet leuk om te doen. Maar het effect ervan op het bovenlichaam zou reden genoeg moeten zijn om even door te bijten en naar de vloer te zakken. Wanneer je normale push ups vanuit je tenen op dit moment nog te lastig vindt, kun je starten met push ups vanuit je knieën.