5 oefeningen die je achter je bureau kan doen

5-oefeningen-die-je-achter-je-bureau-kan-doen.jpg

Fit en slank worden achter je bureau? Het klinkt te mooi om waar te zijn! Spaar tijd uit met deze 5 oefeningen die je achter je bureau kan doen.

1.Bilspier oefeningen

Je bilspieren trainen terwijl je neerzit, een droom die uitkomt! Span één bil op en hou dit vijf seconden vol. Ontspan en ga over jaar je andere bil. Je kan dit zoveel doen als je zelf wil!

2.Buikspieroefeningen

Doe in het geheim een paar buikspieroefeningen terwijl je aan het werk bent. Zit mooi rechtop en trek je buik in, focus op het gebied net onder je navel. Hou dit vijf seconden vol en ontspan. Hoe meer je deze oefening herhaalt, hoe platter je buik zal worden. Het helpt je bovendien om een mooie houding aan te nemen en je ontlast je rug. Drie vliegen in één klap dus!

3.Beenspieroefeningen

Deze oefening traint niet alleen je beenspieren, ook je buikspieren hebben er baat bij. Zit mooi rechtop en hou je benen een klein beetje uit elkaar. Strek je benen en gebruik je buik- en beenspieren om ze omhoog te tillen. Na 20 herhalingen zal je je spieren echt voelen branden. Het is een van de meest efficiënte workouts die je tijdens het werk kan doen.

4.Nek stretchen

Deze oefening verlicht stress door de spanning uit je lichaam weg te werken. Til je hoofd van de ene naar de andere kant. Breng je oor naar je schouder terwijl je met een rechte rug neerzit. Draai je hoofd vervolgens naar de andere kant. Hou deze stretcht 10 seconden vol en haal diep adem.

5.Buik- en rugspieren

Ga een op het puntje van je stoel zitten en hou een rechte houding aan. Span je buikspieren op en leun met een rechte rug naar achter. Hou deze positie vijf seconden vol. Na 15 herhaling zal je je buik- en rugspieren voelen branden. Herhaal deze oefening 10 keer.