5 redenen waarom pilates de beste workout is

5-redenen-waarom-pilates-beste-workout.jpg

Pilates blijft populair en dat is niet verwonderlijk. Het is erg gezond voor je lichaam én geest. Het helpt je om er strak uit te zien, je krijgt een sterk lichaam en het vermindert stress. Ben jij ook een pilatesfanaat?

Nog nooit pilates geprobeerd of is het ondertussen veel te lang geleden? Waag dan zeker je kans met deze wedstrijd van OZ. Je maakt niet alleen kans op een reischeque van €800, maar ook op een waardebon van €250 waarmee je onder andere een pilates workout kan uitproberen. Neem snel deel!

1.Je lijkt 5 kilo lichter dan je bent

Een pilates workout versterkt je spieren, waardoor je ook een betere houding aanneemt. Omdat je mooi recht oploopt, kun je plots tot wel 5 kilo lichter lijken.

Je hebt een zelfzekere uitstraling en na een tijdje ga je zelfs mooier en eleganter lopen. Je leert je schouders te ontspannen en je krijgt langere spieren. Zelfs al na enkele trainingen lijkt je lichaam strakker en sterker.

2.Je wordt er ontspannen van

Tijdens een pilates workout moet je echt geconcentreerd blijven. De positie van je armen en benen moeten precies goed zijn. Pilates leert je om aanwezig te zijn in het moment. Er is veel aandacht voor een goede ademhaling en balans. Omdat je zo geconcentreerd bent, heb je ook geen tijd om aan problemen te denken. Je kan even al je gedachten loslaten en dat voelt enorm bevrijdend.

3.Het helpt tegen pijn

Pijn in je lichaam heeft vaak te maken met spanning. Tijdens pilates is er een balans tussen spannen en ontspannen. Je spieren en gewrichten krijgen hierdoor de rust die ze verdienen.

4.Je kan er eindeloos mee variëren

Je kan een pilates workout zo pittig en gevarieerd maken als je zelf wil. Heb je nood aan een ontspannende workout om je gedachten te verzetten? Of heb je liever een snelle actieve workout om extra calorieën te verbranden? Met pilates kan het allemaal.

5.Je stretcht en verstevigt je spieren tegelijkertijd

Tijdens je workout worden je spieren tegelijkertijd gestretcht én versterkt. Alle oefeningen zijn dynamisch en je werkt met meerdere spiergroepen tegelijkertijd. Hierdoor zie je snel resultaat van al je harde werk. Je lichaam is in een mum van tijd strak, sterk, flexibel en gezond.