6 dingen die je niet mag eten voor het sporten

6-dingen-die-je-niet-mag-eten-voor-sporten.jpg

Een beetje eten voor het sporten zorgt ervoor dat je energieniveau op peil blijft. Toch moet je met sommige voedingsmiddelen opletten, zelfs als ze anders wél gezond zijn. Wist je dat je voor je workout beter geen broccoli eet?

1.Humus

Humus mag dan wel erg lekker en gezond zijn, je eet het beter niet voor je gaat sporten. Bonen en erwten kunnen je een opgeblazen gevoel geven. En dat wil je toch vermijden voor je gaat sporten, niet?

2.Avocado

Avocado’s zijn lekker smeuïg, ze zitten boordevol gezonde vetten en ze geven je een verzadigd gevoel. Toch laat je ze beter liggen voor je aan je workout begint. Een avocado kan tijdens het sporten zwaar op je maag liggen. Omdat ze maar traag worden verteerd kan je krampen krijgen tijdens het sporten. Het is wel een ideale snack voor na je workout.

3.Groene groenten

Groene groenten zijn supergezond, daar moeten we je niet van overtuigen. Omdat ze veel vezels bevatten zullen ze erg traag verteren. Je kan daarom tijdens het sporten een opgeblazen gevoel krijgen. Tip: verwerk groene bladgroenten in een groene smoothie, er zitten minder vezels in en je krijgt alle goede voedingsstoffen binnen.

4.Muesli- en proteïnerepen

Hoezo, muesli- en proteïne repen zijn toch ideaal voor sporters? Laat je niet om de tuin leiden, muesli- en proteïnerepen zitten vaak boordevol suiker. Door al die suiker zal je net minder energie krijgen. Wil je toch een proteïnereep eten? Kies dan een reep die maximum 200 calorieën bevat.

5.Pikante gerechten

Pikante voedingsmiddelen kunnen je oprispingen en brandend maagzuur geven. Kruid je gerechten dus niet te pikant voor je gaat sporten.

6.Energiedrankjes

Helaas, je denkt misschien dat energiedrankjes gezond zijn maar dat is niet zo. Ze zitten boordevol suiker of kunstmatige zoetstoffen. Hierdoor kan je tijdens de training een opgeblazen gevoel krijgen. Bovendien krijg je er echt niet meer energie van, integendeel! Suikerrijke sportdrankjes zorgen ervoor dat je sneller vermoeid bent in minder kan doorzetten.