6 motivatietips wanneer je totaal geen zin hebt in sporten

6-motivatietips-wanneer-je-totaal-geen-zin-hebt-sporten.jpg

Sporten is vaak hartstikke leuk en het geeft een lekker gevoel wanneer je net 2 uur hebt lopen beulen in de sportschool. Het beginnen is echter een ander verhaal. Wanneer je lekker op de bank ligt is de stap naar de sportschool nogal groot. Je moet eerst op de fiets of in de auto stappen, voordat je eindelijk aan je work-out begint. Daarom, hieronder 6 motivatietips voor wanneer je echt totaal geen zin hebt om te sporten!

Trek je sportkleding alvast aan

Het kan al enorm motiverend werken wanneer je je sportkleding al aan hebt. Als je in je badjas op de bank ligt is het natuurlijk lastiger om in actie te komen.

Schrijf na elke sportsessie op hoe je je voelt

Schrijf na elke work-out precies op hoe jij je voelt. Zo kun je wanneer het even tegenzit door je notities bladeren om hier motivatie uit te halen.

Bekijk oude sportfoto’s van jezelf

Bekijk een oude foto van toen je nog klein was. Zo kun je zien hoe succesvol (of niet) je toen was. Wat je toen kon, kan je nu nog steeds (misschien zelfs beter!).

Kijk naar sport op televisie

Schakel voordat je gaat sporten naar een sportkanaal en kom helemaal in de mood. Wanneer je anderen ziet bewegen krijg je vanzelf zin.

Verander je routine

Wanneer je meerdere keren per week in de sportschool te vinden bent, kan dit op een gegeven moment saai worden. Verander je routine eens. Fiets bijvoorbeeld een andere route naar de sportschool of ga eens met de bus. Dit zal het een stuk leuker maken.

Maak een nieuwe playlist

Luister jij, zoals velen anderen, ook altijd naar muziek tijdens het sporten? Maak dan eens een nieuwe playlist. Zo krijg je niet alleen zin om naar de nieuwe muziek te luisteren maar ben je ook extra gemotiveerd om goed te sporten!