6 slimme manieren om je pizza gezond te maken

6-slimme-manieren-om-je-pizza-gezond-te-maken.jpg

Pizza prijkt bij vele mensen helemaal bovenaan op het van lijstje favoriete gerechten. Dat een pizza niet ongezond hoeft te zijn bewijzen deze tips!

1.Beleg rijkelijk met groenten

Beleg je pizza rijkelijk met groenten, er mag echt een hoop groenten op liggen! Uitjes, tomaten, pepers, broccoli, paprika, spinazie, courgette, champignons, rucola en zelfs romanesco, het kan allemaal! Groenten zitten boordevol vitaminen, mineralen en gezonde vezels, ideaal voor je slanke lijn.

2.Gebruik volkorendeeg

Als je zelf pizza maakt, doe je er goed aan om volkorenbloem te gebruiken. Maak altijd pizza met een dunne korst. Elk stukje pizza zal 50 tot 100 calorieën minder bevatten! En het volkorendeeg zorgt ervoor dat je sneller een verzadigd gevoel hebt.

3.Kies voor mozzarella

Mozzarella smelt heerlijk in de oven en het bevat maar weinig vet. Kies voor een verse mozzarella, dat is gezonder dan de voorgemaakte variant.

4.Dep de olie af

Je hebt het waarschijnlijk al eens iemand zien doen, met een servet kan je de overtollige olie van je pizza doppen. Als je uit eten gaat krijg je vaak een enorm vette pizza. Door de olie op de doppen krijg je tot 50 calorieën minder binnen. Je kan ook je pizza stukje even laten uitdruppen voor je het opeet, dat is een iets minder opvallende strategie.

5.Ga vegetarisch

Het vlees op pizza is vaak enorm vet, kies daarom voor een vegetarische variant. Een vegetarische pizza hoeft niet saai te zijn. Je kan eindeloos variëren met verschillende groenten en smaken.

6.Eet niet te laat

Pizza is makkelijk laat avondeten. Maar door ’s avonds laat te eten kan je de volgende dag wakker worden met een opgeblazen gevoel. Geniet er vroeger op de avond van, zo zal je er langer genot van hebben.