De beste workout tips voor als je weinig tijd hebt

beste-workout-tips-voor-je-weinig-tijd-hebt.jpg

Heb je maar weinig voor je workout? Het maakt niet uit of je een uur, 45 minuten, 20 minuten of helemaal geen tijd hebt. Met deze tips maak je het beste van je workout!

Heb je een uur? Wandel met een timer

Buiten gaan en de frisse lucht voelen zal je meer energie geven. Door tijdens je lunchpauze te wandelen zal je in de namiddag geen energiedipje krijgen. Zet het alarm op je gsm en wandel zover je kunt in die tijd (halfweg, want je moet natuurlijk nog terug stappen). Moedig je echt aan tijdens de wandeling om zoveel mogelijk stappen te zetten in 60 minuten.

Heb je 45 minuten? Ga snelwandelen

Wandel op een normaal tempo gedurende 5 minuten en wandel daarna op een snel tempo voor 5 minuten. Herhaal dit voor 30 minuten, je zal je goed voelen op het einde van je workout. Gebruik het alarm op je gsm zodat je je geen zorgen hoeft te maken over tijd.

Heb je slechts 20 minuten tijd? Probeer een intensieve intervaltraining (HIIT)

Een intensieve intervaltraining (HIIT) is de beste training als je weinig tijd hebt. Je kan vijf verschillende oefeningen naar keuze doen zoals bijvoorbeeld squats, pompen, sit-ups… Doe elke oefening gedurende 1 minuut en neem 30 seconde pauze. Herhaal alle oefeningen tot je 20 minuten klaar zijn. Met deze workout verbrand je enorm veel calorieën op een hele korte tijd!

Helemaal geen tijd? Doe de huishoud workout!

Heb je echt geen tijd? Combineer je workout dan met alledaagse taken zoals bijvoorbeeld het huishouden. Doe squats wanneer je de afwasmachine vult en gebruik je buikspieren tijdens het stofzuigen. Ga joggen met de hond in plaats van een ontspannende wandeling of ga met de fiets naar het werk. Ook als je geen tijd hebt kan je werken aan je gezondheid!