Deze ingrediënten helpen voor mooi haar

deze-ingredienten-helpen-voor-mooi-haar.jpg

Wat moet je eten voor mooi haar? Wij hebben 4 natuurlijke ingrediënten voor jullie uitgezocht die je helpen om een prachtige bos haar te krijgen. Veel vrouwen denken dat je voor mooi haar en volle lokken allemaal dure haarproducten nodig hebt. Dat is niet juist. Deze tips zijn effectief en in iedere keuken te vinden:

Eieren

Eieren kunnen eigenlijk beschouwd worden als een ‘eetbaar haarmasker’. Ze zitten vol met goede stoffen, zoals vitamine B en D en proteïne. Vitamine B is goed voor de kwaliteit van je haar. Het zorgt voor een toename van de keratineproductie van het haar. Dit komt ten goede van de haarelasticiteit en veerkracht.

Walnoten

Koper speelt een grote rol in de aanmaak van melanine. Dat is het pigment dat je haar kleur geeft. Eet dus elke dag een handje walnoten, en zorg er op deze manier voor dat je nog even niet grijs wordt.

Paprika

Paprika bevat enorm veel vitamine C. Dat beschermt het haar tegen schade van vrije radicalen. Ook is vitamine C belangrijk voor de aanmaak van talg en collageen. Voorkom droog haar en gespleten punten door ervoor te zorgen dat je genoeg vitamine C binnenkrijgt.

Havermout

Als je op leeftijd begint te raken, wordt je haar brozer en slapper. Dit komt doordat het silicagehalte afneemt. Silica is namelijk een belangrijk mineraal dat je hormonen in balans houdt. Havermout is een bron van silica, begin de dag dus met een lekkere kop havermout.

Ben je benieuwd naar nog tips? Tips voor dof en futloos haar, dik haar of dun haar