Eenvoudige manieren om meer groenten en fruit te eten

eenvoudige-manieren-om-meer-groenten-fruit-te-eten.jpg

Het eten van groenten en fruit is gezond, maar er zijn niet veel mensen die iedere dag de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van groenten en fruit binnen krijgen. Eet jij ook niet genoeg groenten en fruit? Gebruik dan de tips in dit artikel om eenvoudig en zonder moeite meer groenten en fruit te eten.

Smoothies

Smoothies zijn niet alleen lekker, maar ook erg gezond. Je doet de smoothie vol met allerlei fruitsoorten en groenten en zo krijg je automatisch meer fruit en groenten binnen per dag. Ontbijt met een lekkere smoothie en je begint de dag meteen goed.

Soep

Zeker als je niet genoeg groenten binnen krijgt, is het verstandig om een lekkere verse soep te maken en hier iedere dag een kopje van te eten tot de soep op is. Soep is niet alleen lekker en geschikt voor ontbijt, lunch en diner, maar zit ook boordevol verschillende soorten groenten.

Snack met groenten en fruit

Eet je iedere dag een koekje op je werk? Vervang jouw dagelijkse snack dan met groenten en fruit en je krijgt in ieder geval voldoende van deze gezonde voedingsmiddelen binnen. Wat je ook lekker vindt: je kunt het allemaal als snack eten. Van een appel tot een banaan, wortelen of komkommer: alles is goed!

Groenten en fruit als snack

Serveer groenten bij iedere maaltijd en eet fruit als dessert

Eet jij niet zo veel maaltijden waar al veel groenten in verwerkt zijn en vind je het moeilijk om genoeg fruit te eten? Breid jouw standaard maaltijden dan uit met bijgerechten van groenten (sla, gekookte groenten, et cetera) en eet een stuk fruit als dessert.

Plan je groenten- en fruitmomenten in

Eet je niet genoeg groenten en fruit omdat je hier gewoon niet vaak genoeg aan denkt? Plan dan jouw groenten- en fruitmomenten in door je wekker te zetten en op het moment dat de wekker af gaat, iets gezonds te nemen.