Eenvoudige tips voor een gezond leefpatroon

eenvoudige-tips-voor-gezond-leefpatroon.png

Je zit al een tijdje niet zo lekker in je vel en dat komt misschien onder andere door je cholesterolgehalte dat te hoog staat. De beste manier om je cholesterol te verlagen, is gezond te eten en gezond te leven. Dit lijkt misschien lastig, maar in feite is het helemaal niet zo moeilijk om enkele gezonde veranderingen door te voeren in je dagelijks leven. In dit artikel lees je welke vier eenvoudige tips je kunt uitproberen om gezonder te eten en te leven, zodat je beter in je vel zit en je de verhoogde cholesterol aan kunt pakken.

1.Vermijd verzadigde vetten en transvetten

Het is goed om wat meer fruit en groenten te eten, maar het is vooral belangrijk om verzadigde vetten en transvetten te vermijden als je gezonder wil eten. Schrap voedingsmiddelen met verzadigde en transvetten zoals chips, boter, worst of vette kazen van je menu. Snack je hierbij ook nog gezond (zoals magere yoghurt, noten of volkorenbrood met margarine of groentenhummus), dan krijg je meteen de gezonde vetten binnen en ziet je eetpatroon er in één knip gezonder uit.

2.Wees je bewust van alles wat je eet en drinkt

Het is goed om bewust te zijn van alles wat je eet en drinkt. Je mag best een keer snoepen, maar doe dit dan met mate en geniet er dan ook echt van. Ga niet achter de televisie eten of drinken, want dan let je eigenlijk niet op wat je doet of binnenspeelt. Voor je het weet, eet je een hele zak drop leeg, zonder dat je hier bewust iets van merkt. Proef en geniet van iedere hap en slok, want dan heb je minder de neiging om te veel te eten en ongezonde dranken te drinken.

3.Neem wat vaker de fiets

Het is nodig om voldoende te bewegen. Dit betekent niet altijd dat je intensief moet sporten, want je kunt ook meer bewegen door enkele beweegmomentjes in je dagelijks leven in te lassen. Neem niet altijd de auto als je een brood bij de bakker haalt, maar neem wat vaker de fiets of laat de hond vaker uit. Hoe meer je beweegt, hoe gezonder je bent. Een kleine verandering met een enorme positieve impact op je leven en je gezondheid.

4.Wandel iedere dag een half uurtje

Tot slot is het goed om iedere dag een half uur te wandelen, het liefst na het eten. Plof niet op de bank als je de avondmaaltijd op hebt, maar maak een elke avond kleine wandeling bij jou in de buurt. Hou je dit elke dag vol op lange termijn, dan merk je dit zeker aan je cholesterolgehalte, je gewicht én je conditie.