Fit tijdens je lunchpauze met deze 5 tips

fit-tijdens-je-lunchpauze-met-deze-5-tips.jpg

We hebben allemaal weinig tijd, hierdoor kan onze workout in het gedrang komen. Maar wat dacht je van sport tijdens je lunchpauze? Haal het meeste uit je lunchpauze met deze tijdbesparende workout tips!

1.Hou het kort

Een korte intensieve intervaltraining (HITT) is je beste keuze tijdens je lunchpauze. Je wordt slanker, verstevigt je spieren en verhoogt je conditie. En niet onbelangrijk, je zal nog genoeg tijd hebben om je achteraf te verfrissen. Kies je oefeningen en hou deze gedurende 1 minuut vol. Geef jezelf na elke oefening een rustpauze van 30 minuten en begin op nieuw.

2.Ga naar buiten

Een paar rondjes rond het park lopen is een goede manier om fit te worden én stoom af te laten. Je kan ook een snelle intensieve wandeling proberen om calorieën te verbranden. Is er een fitness in de buurt? Een halfuurtje fitness kan wonderen doen.

3.Afkoeling

Je hoeft niet rood en bezweet terug naar je bureau te gaan. Eindig je workout met een paar minuten afkoeling. Je hartslag en lichaamstemperatuur zullen dalen waardoor je stopt met zweten. Hou je polsen onder koud water of kauw op een muntkauwgum om je lichaam af te koelen.

4.Een snelle douche

Om tijdens je middagpauze te kunnen sporten moet je snel kunnen douchen. Is er geen douche op je werk? Neem dan een washandje en handdoek mee en verfris je op het toilet. Gebruik een goede deodorant of babypoeder en je zal je snel weer fris voelen. Neem steeds sportkledij mee voor je workout, zo hoef je niet verder te werken met bezwete kledij.

5.Vergeet je lunch niet!

Een gezonde lunch is essentieel voor een goede workout. Het geeft je energie en het houdt je gemotiveerd. Probeer een salade met groentjes, linzen en tofu. Je zal je helemaal opgewekt voelen!