Als je buikpijn hebt moet je dit eten

je-buikpijn-hebt-moet-je-dit-eten.jpg

Als je buikpijn hebt moet je deze 7 voedingsmiddelen eten. Ze zullen je spijsvertering stimuleren en je pijn snel verlichten.

1.Bananen

Bananen zijn niet alleen de ideale energieboosters, ze zijn ook makkelijk verteerbaar en pijnstillend al s je buikpijn hebt. De pectine die in banaan zitten stimuleren je vertering op een natuurlijke manier.

2.Papaja

Papaja stimuleert je spijsvertering en geneest constipatie. De enzymen die in papaja zitten helpen je lichaam om proteïnen af te breken en ze verlichten buikpijn.

3.Witte rijst

Als je buikpijn hebt kan het helpen om witte rijst te eten. Het is licht verteerbaar en kan verlichting brengen bij diarree.

4.Gember

Verschillende studies tonen aan dat gember misselijkheid kan verlichten en je spijsvertering verbetert. Je kan gember gebruiken in thee of je kan het toevoegen aan gestoofde worteltjes of pompoen.

5.Appelmoes

Appels bevatten pectine en dat helpt tegen diarree. Als je misselijk bent kan je appelmoes eten in plaats van appels, dat is veel makkelijker te verteren.

6.Kruidenthee

Een warme kop thee heeft een kalmerend effect op buikpijn. Zowel pepermunt- als kamillethee kunnen buikpijn snel verlichten. Een recente studie toont aan dat pepermunt effectief is om pijn veroorzaakt door prikkelbare darm syndroom te bestrijden. Het kan ook helpen bij misselijkheid.

7.Yoghurt

De meeste zuivelproducten kunnen je maag irriteren, maar yoghurt heeft het omgekeerde effect. Het is belangrijk om een ongezoete biologische yoghurt zonder smaak- en kleurstoffen te kiezen. De goede bacteriën in yoghurt helpen je spijsvertering en verminderen een opgeblazen gevoel. Het is bovendien bewezen dat yoghurt heel wat gezondheidsvoordelen heeft.