Als je dit eet val je sneller in slaap

je-dit-eet-val-je-sneller-slaap.jpg

Je kan verschillende dingen uitproberen om sneller in slaap te vallen. Yoga, meditatie, sport, kruidenthee, warme melk met honing…. Maar wist je dat ook je voeding een grote invloed heeft op je nachtrust?

Groene bladgroenten stimuleren de aanmaak van melatonine

Groene bladgroenten bevatten magnesium en dat stimuleert de aanmaak van melatonine in je hersenen. Als je elke avond groene bladgroenten eet zal je ’s avonds sneller in slaap vallen.

Vette vis is rijk aan tryptofaan

Garnalen, zalm, heilbot en kabeljauw bevatten allemaal het aminozuur tryptofaan. Dat zuur is belangrijk voor de aanmaak van melatonine in je hersenen. Ook de vitamine B6 in vette vis is onmisbaar voor een goede nachtrust.

Kikkererwten zitten boordevol vezels en vitamine B6

Ben jij ook verzot op humus? Goed nieuws! Als je meer kikkererwten eet krijgt je lichaam een vol gevoel. Dat zorgt er, samen met de vitamine B6, voor dat je sneller in slaap valt.

Havermout heeft een ontspannend effect

Als je havermout eet gaat je lichaam meer melatonine aanmaken. De aminozuren, vitaminen en gezonde koolhydraten zijn erg belangrijk voor een goede nachtrust.

Walnoten ontspannen je spieren

Het aminozuur tryptofaan dat in walnoten zit, stimuleert de aanmaak van serotonine en melatonine in je hersenen. Walnoten kunnen je slaap- en waakritme ondersteunen en ze helpen je spieren om te ontspannen.

Kersen voor een diepere slaap

Als je elke avond een glaasje ongezoet, biologisch kersensap drinkt zal je veel dieper en langer slapen. Zure kersen helpen je lichaam om meer melatonine aan te maken. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat kersen je slaapkwaliteit aanzienlijk kunnen verbeteren.

Amandelen zitten boordevol kalium en vitamine B

Amandelen bevatten stoffen die de kwaliteit van je slaapcyclus beïnvloeden. Eet daarom elke avond voor je gaat slapen een handvol amandelnoten, je zal het verschil snel voelen.