Vergeet sportdrank, chocolademelk is beter na je workout

vergeet-sportdrank-chocolademelk-beter-na-je-workout.jpg

Chocolademelk na je workout? Het klinkt raar maar toch is het waar! Wetenschapper ontdekten dat magere chocolademelk ideaal is om je lichaam te laten herstellen na een intensieve workout.

Chocolademelk bevat veel eiwitten

In chocolademelk zitten veel meer eiwitten dan in sportdranken. Die eiwitten zijn nodig om je spieren te laten herstellen na een intensieve workout. Ook de suikers en het water doen je lichaam goed. Ze geven je lichaam wat het verloren heeft tijdens de training. Chocolademelk wordt in de sportwereld nu al gezien als het gouden hersteldrankje na de sport!

Zijn sportdranken dan niet gezond?

In sportdranken zitten vooral suikers en water, er zitten geen voedingsstoffen in die nuttig zijn voor je lichaam. In chocolademelk zitten veel meer nuttige voedingsstoffen. Maak bij voorkeur je chocolademelk zelf. Kies magere melk en pure cacao, zo is je chocolademelk nog gezonder. Je kan je chocolademelk zoeten met een klein beetje rauwe honing.

Chocolademelk of eiwitshakes?

Steeds meer gewone sporters drinken eiwitshakes. Vroeger werden ze voornamelijk door bodybuilders gedronken maar ze worden alsmaar populairder bij het grote publiek. Chocolademelk zou daar weleens een stokje kunnen voorsteken. Een kopje chocolademelk bevat wel 12 gram proteïnen. Dat is vergelijkbaar, of zelfs beter, dan een gewone proteïneshake!

Chocolademelk is lekker én hongerstillend

Vele sporters herkennen het probleem. Na een zware workout hebben ze zoveel honger dat ze zich ’s avonds overeten. Zo heeft sport natuurlijk weinig zin. Wetenschappers gingen op zoek naar de oplossing en kwamen zo, verrassend genoeg, terecht bij chocolademelk. Het is verbazingwekkend hongerstillend en de meeste sporters vinden het nog lekker ook!

Wanneer chocolademelk drinken?

Als je ten volle wil genieten van de voordelen van chocolademelk kan je het best twee uur voor je workout drinken. Een kop chocolademelk is al voldoende om je lichaam de nodige eiwitten en suikers te geven.