Zo kom je van die dubbele kin af!

zo-kom-je-van-die-dubbele-kin-af.jpg

Een dubbele kin is vaak het gevolg van ouder worden, of een paar kilo’s aankomen. Als je het gebied rondom de kin iets af wilt laten slanken, dan zijn hier spieroefeningen voor. Hieronder 5 oefeningen die je kunnen helpen om van die dubbele kin af te komen.

1. Beweeg je nek van links naar rechts

Ga staan en recht je rug. Beweeg je hoofd vervolgens naar links zodat je kin parallel aan je schouder staat. Je ogen dienen ook die kant op te staan. Beweeg je hoofd nu langzaam naar beneden, en vervolgens naar rechts. Herhaal deze oefening 10 keer.

2. Kin lifts

Deze oefening maakt de spieren in je gezicht en je nek strakker en sterker. Je moet dit staand, met de rug en nek recht doen. Richt je kin naar boven en kijk naar het plafond. Tuit je lippen richting het plafond en houdt deze positie 10 seconden aan. Herhaal de oefening 10 keer. Het beste resultaat bereik je als je deze oefening dagelijks doet.

3. Train je platysma

Dit is de spier die van je kaak naar je hals loopt. Ga staan en houd je nek recht. Span de pezen in de kaak aan door met je onderlip over de bovenlip je mondhoeken naar beneden te strekken. Een beetje alsof je aan het mokken bent. Houd dit 10 seconden vol en ontspan je daarna. Herhaal ook deze oefening 10 keer.

4. Oefening met tennisbal

Plaats de tennisbal tegen de nek en houd hem tegen met je kin. Druk je kin vervolgens hard tegen de bal, en verminder de druk geleidelijk aan. Herhaal de oefening 15 keer.

5. Kauwgom kauwen

Dit is een makkelijke oefening waar je niet bij hoeft na te denken. Kauwgom kauwen houdt je kaakspieren sterk, waardoor je dubbele kin vermindert. Zorg er wel voor dat de kauwgom suikervrij is.

Lees ook: