10 tips om ‘s morgens vrolijker op te staan

10-tips-om-s-morgens-vrolijker-op-te-staan.jpg

De eerste momenten na het opstaan bepalen de toon voor de rest van je dag. Met het juiste been uit bed stappen is daarom zo’n slecht idee nog niet. Als vrolijk wakker worden voor jou niet vanzelf gaat, is dit hét artikel voor jou!

1. Fijne muziek

Weg met wekkergeluiden die je abrupt en met schrik uit je slaap schudden. Stel een fijn muziekje in als alarm en wordt voortaan vrolijk wakker met prettige harmonieën.

2. Géén Social Media

Probeer het eerste half uur na het opstaan helemaal voor jezelf te nemen. Het schept rust in je hoofd voor de rest van de dag. De drukke wereld van Social Media kan best even wachten.

3. Goed ontbijt

Door je dag te beginnen met een goed ontbijt beloon je jezelf met iets waardevols. Een goed ontbijt levert optimale brandstof om gedurende de dag het beste uit jezelf te halen. Eet rustig en geniet!

4. Water drinken

Na een urenlange slaap is je lichaam weer toe aan hydratatie. Door gelijk na het opstaan een flink glas water te drinken, wordt je alerter en opgewekter wakker.

5. Dansen

Zet een leuk muziekje op en begin je dag met een dansje waarbij je helemaal los gaat. Schud alle zorgen van je af en ga de dag vrolijk tegemoet.

6. Dankbaarheid

Noem elke ochtend minstens 5 dingen waar je dankbaar voor bent. Het is bijna een garantie dat je door deze gewoonte méér dingen zal gaan opmerken om dankbaar voor te zijn. Daar word je vrolijk van!

7. Mediteren

Door je dag te beginnen met een meditatie, reset je als het ware je gedachtepatronen. Dit helpt je beter concentreren op de dingen die écht belangrijk zijn en je krijgt hierdoor een heldere, kalme en vrolijke blik.

8. Lachen

De lachspieren zenden een signaal naar de hersenen dat je iets prettigs aan het observeren bent. Door simpelweg na het wakker worden een lach op je gezicht te toveren en dit enkele seconden tot minuten aan te houden, ga je je vanzelf vrolijker voelen.

9. Lezen

Begin je dag met het lezen van een leuke, motiverende tekst om je humeur en positiviteit te stimuleren.

10. Sporten

De Endorfines (gelukshormonen) die in je lichaam vrijkomen na het sporten, zorgen voor een gevoel van euforie en blijdschap. Dit is nóg zo’n geweldige manier om vrolijk je dag te beginnen.