Ontdek welke voedingsmiddelen je een mooiere huid bezorgen

ontdek-welke-voedingsmiddelen-je-mooiere-huid-bezorgen.jpg

Een vettige huid, dof haar, acne, We kennen het allemaal en worden er absoluut niet vrolijk van. Welke natuurlijke voedingsmiddelen zorgen ervoor dat je huid en haar er dag in dat uit er stralend uit ziet? Volg onze onderstaande tips: 

Tip 1: Wortelen

Door regelmatig wortelen te eten, zorg je ervoor dat je huid langer jong en gezond blijft. Dat komt omdat wortelen bètacaroteen bevatten, dat werkt als een antioxidant en deze zorgt ervoor dat het proces van huidveroudering vertraagt. Bètacaroteen wordt in het lichaam omgezet in vitamine A en deze voorkomt vroegtijdige rimpels, acne, droge huid en pigmentatie.

Tip 2: Komkommer

In het algemeen is geweten dat komkommers gezond zijn en veel vitaminen bevatten. Vervolgens geven we je nog enkele redenen waarom komkommers eten zo gezond is:

Tip 3: Bananen

Bananen bevatten tal van vitaminen: vitamine B3, B6, A en C. Ze verbeteren de elasticiteit van de huid en vertragen alsook het verouderingsproces. Daarnaast zit er ook kalium in bananen en deze is mede verantwoordelijk voor de vochtbalans, bloeddruk, zenuwprikkeling en spierstofwisseling. Deze zorgt ook voor een versteviging van het haar. Bananen zijn dé sportfruit, ze bevatten meerdere soorten koolhydraten waardoor de aanvoer van suikers gelijkmatig over het lichaam verdeeld wordt.

Tip 4: Druiven

Druiven zijn niet alleen lekker om te eten, ze zijn bovendien ook nog eens goed voor onze gezondheid. Zelfs wie op zijn lijn let, mag zeker en vast meegenieten van de lekkere fruitsoort. De schil van druiven bevat antioxidantia, nuttige voedingsstoffen die onder andere de veroudering tegengaan en in het bijzonder je bloedvaten en hart beschermen. Steeds meer cosmetica en – verzorgingsproducten gebruiken extracten van druiven in hun nieuwste anti-aging producten.

Tip 5: Bladgroenten

Bladgroenten, en in het bijzonder groene, zijn erg belangrijk voor je lichaam. Ze zitten boordevol antioxidanten, vitaminen, mineralen en vezels. Dat zorgt voor een verminderd risico op kanker, hart – en vaatzieken. Daarnaast zijn ze ook een bron van vitamines A en C, deze stoffen zorgen voor de talgproductie in de huid en voor de aanmaak van haarfollikels.

Gezondste groene bladgroenten:

  • Spinazie
  • Broccoli
  • Spruitjes
  • Rucola
  • Andijvie
  • Alle koolsoorten

Tip: Een gemakkelijke manier om dagelijks een portie groene bladgroenten te eten is door middel van groene smoothies.

Tip 6: Gember

Gember wordt al eeuwen wereldwijd gebruikt als medicijn. Het stimuleert de vertering en helpt maagklachten, diarree of misselijkheid te behandelen. Daarnaast levert gember ook tal van gezondheidsvoordelen op. Je kan gember innemen via je eten, maar dan moet het een redelijk lange weg afleggen om tot in je huid te komen.  Je kan ook gember rechtstreeks op je huid aanbrengen, veel gezondheid – en beautyproducten bevatten namelijk extracten van gember.

Voordelen van gember:

  • Houdt je huid elastisch
  • Houdt je huid jong
  • Helpt acné voorkomen

Tip 7: Zeewier

Zeewier is heel gezond om te eten en bevat nauwelijks calorieën. Wisten jullie dat zeewier zo'n tien keer meer voedingsstoffen bevat dan de gemiddelde groente? In zeewier zitten er enorme hoeveelheden mineralen, vitamines en proteïnen. De meest bekende bereiding waarin zeewier gebruikt wordt is sushi. Daarnaast wordt het ook gebruikt in gebakken tonijn en gefrituurde kip. Behalve zeewier opeten, bevatten schoonheidsbehandelingen steeds meer algen omdat ze heel wat ingrediënten bevatten waar je van opkikkert. Dat komt omdat zeewier hyaluronan bevat, dat zorgt voor een jonge en rimpelloze huid. Het is tevens een van de populairste ingrediënten in anti – rimpelcrèmes.