Zadenmix voor meer energie

zadenmix-voor-meer-energie.jpg

Het toevoegen van zaden aan het voedingspatroon is een uitstekende manier om meer vitamines en mineralen binnen te krijgen. Zaden zijn voedzaam en zorgen voor meer energie. Verrijk gemakkelijk smoothies en maaltijden met een lekkere zadenmix met de
volgende tips!

Zadenmix

De eenvoudigste manier om je energieker te voelen is door te kiezen voor voeding waar je lichaam energie van krijgt. Een smakelijke zadenmix kan daar de perfecte aanvulling voor zijn. Elk zaadje levert een variatie aan voedingsstoffen en bioactieve
eigenschappen.
Door ze te mengen en toe te voegen aan je maaltijden doe je je lichaam een groot plezier!

Klein maar fijn

Laat je niet misleiden door het formaat van de meeste zaden. Eén enkel zaadje is misschien niet heel indrukwekkend maar een paar eetlepels maken al een groot verschil. Ze zitten propvol vitamines, eiwitten, gezonde vetzuren en mineralen, dat alles verpakt in een klein jasje. Precies zoals de natuur het heeft bedoeld.

Vers van de pers

Zaden kunnen het best rauw en ongezouten/ongesuikerd worden genuttigd. Op deze wijze blijven de voedingsstoffen optimaal werkzaam en gaan ze niet verloren door hitte of toxische toevoegingen.

Meer energie!

Een rijke zadenmix is een uitstekende bron van eiwitten. Wanneer je in de ochtend ontbijt met een zadenmix kun je gedurende de dag genieten van de energie die vrij komt van het verwerken van de eiwitten. Terwijl je langer een verzadigd gevoel beleeft, worden nieuwe cellen gebouwd en vervangen. Zaden zijn enorm gezond voor je!

Zadenmix

Met gelijke delen van hennepzaad, chiazaad, pompoenzaad en sesamzaad stel je eenvoudig een smakelijke zadenmix samen voor meer energie. Gezamenlijk vormen deze zaden een vitaminebom waar je gezondheid een flinke boost van krijgt. Bovendien zijn ze
mild van smaak en hebben ze een knapperige bite. Mangaan, koper, calcium, fosfor, zink, magnesium en vezels zijn goed vertegenwoordigd in deze zadenmix. Ook cholesterolverlagende bestanddelen, belangrijke fytonutrienten en gezonde vetzuren verwerk je op deze manier gemakkelijk in je voedingspatroon.

Weetjes

1. Chiazaad

Staat bekend als één van de gezondste zaden die er zijn. Het wordt geroemd door de energiegevende voedingsstoffen en hoge concentraties antioxidanten.

2. Hennepzaad

Bevat alle 20 aminozuren (!) inclusief de 9 vetzuren die het lichaam niet zelf kan aanmaken.

3. Sesamzaad

Helpt o.a de bloeddruk stabiliseren.

4. Pompoenzaad

Levert een compleet vitamine B complex en is een van de rijkste plantaardige bronnen van eiwitten. Per 100 gram pompoenzaad zit je al op 54% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.