Van strakke buikspieren tot een sixpack

van-strakke-buikspieren-tot-sixpack.jpg

Om een sixpack te kunnen krijgen, heb je eerst een strakke buik nodig. Als er nog vet op je buik zit, kun je namelijk nooit een sixpack trainen. Heb je eenmaal flink je best gedaan om een strakke buik te krijgen, dan kun je starten met het trainen van een sixpack. Op deze pagina lees je meer over het trainen van een sixpack als je eenmaal een strakke buik hebt

Volg een dieet en eet gezond

Als je het echt serieus aan wil pakken, kun je een dieet volgen om de juiste voeding binnen te krijgen. Door de juiste voeding binnen te krijgen is de kans namelijk groter dat je een sixpack krijgt, omdat je lichaam nu alle ingrediënten krijgt om goed te kunnen trainen voor een sixpack. Overigens wordt met het volgen van een dieet niet bedoeld dat je jezelf moet uithongeren. Jezelf uithongeren helpt namelijk absoluut niet bij het trainen voor een sixpack, maar zit het ontwikkelen van een sixpack juist in de weg. Wat je wel moet doen, is het aanleren van een gezond eetpatroon. Dit doe je door de slechte voedingsmiddelen te vervangen door goede voedingsmiddelen en goed bij te houden wat je wel en niet mag eten

Tip: Ontdek het online programma van Weight Watchers >>

Ook is het belangrijk om iedere dag te ontbijten en rekening te houden met de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van groenten en fruit. Zo dien je iedere dag minimaal 100 gram groenten te eten en twee stuks fruit te nuttigen. Als je dit doet, wordt het trainen voor een sixpack gemakkelijker en vergroot je de kans dat je daadwerkelijk een sixpack krijgt.

Train je buikspieren

Om een sixpack te krijgen, dien je uiteraard je buikspieren te trainen. Dit wil zeggen dat je regelmatig buikspieroefeningen doet. Bij het uitvoeren van buikspieroefeningen is het belangrijk dat je verschillende oefeningen met elkaar combineert en bovendien minimaal drie dagen per week oefeningen doet voor minstens een half uur per dag. Het trainen van je buikspieren werkt het best als je steeds drie sets doet en dan drie minuten rust neemt. Tussen trainingsdagen moet bovendien altijd een dag rust genomen worden, zodat je lichaam kan herstellen. Doe je dit niet, dan is het trainen voor een sixpack veel moeilijker en duurt dit proces bovendien veel langer. Maak een trainingsschema om ervoor te zorgen dat je alle regels met betrekking tot het trainen van de buikspieren volgt. 

Heb geduld en houd vol

Het trainen van een sixpack duurt erg lang. Het moeilijkste van het trainen voor een sixpack is dan ook het volhouden van de lange trainingen, zonder dat je de motivatie verliest om verder te gaan. Zeker als resultaat voor langere tijd uit blijft en je het idee hebt dat je voor niets aan het trainen bent, kan het lastig zijn om geduld te hebben en vol te houden. Toch is dit toch zeker aan te raden, omdat je anders nooit een sixpack kunt trainen. Het trainen van een sixpack heb je namelijk niet alleen gezonde voeding en goede oefeningen nodig, maar ook een flinke portie geduld en motivatie.