5 X zo maak je gezonde keuzes als je op restaurant gaat

5-x-zo-maak-je-gezonde-keuzes-je-op-restaurant-gaat.jpg

Je bent net gewend aan je nieuwe ‘gezonde’ lifestyle en eet bewust alleen maar gezonde en caloriearme voeding, wanneer je plots uitgenodigd wordt voor een etentje met je collega’s. Je wordt al angstig bij het idee van naar een restaurant gaan. Hoe weet je nu hoeveel calorieën je eet? Je wilt het liefst niet meegaan, maar dit is nogal onbeleefd. Hieronder 5 tips die je kunnen helpen om toch terug te komen van een gezonde maaltijd wanneer je naar het restaurant gaat.

1. Voorgerecht

Vermijd brood als voorgerecht. Het is zonde om jezelf vol te stouwen met deze nutteloze calorieën. Bestel liever wat olijfjes vooraf en houd een plekje vrij voor het hoofdgerecht.

2. Bijgerecht

Maak een gezonde keuze wanneer je een bijgerecht neemt. Vlaamse frieten zijn natuurlijk niet gezond en zitten vol met onverzadigde vetten. Kies liever een frisse salade of een portie gegrilde groente.

3. Alcohol?

Houd je van een wijntje bij het eten? Ga dan bij voorkeur voor een rode wijn. Rode wijn bevat minder calorieën dan witte wijn of rosé wijn. Zorg ook dat je niet teveel drinkt! Hoe meer je drinkt, hoe meer je gaat eten! Neem af en toe een spa rood of spa blauw, dit zorgt er ook nog eens voor dat je je de volgende dag lekkerder voelt.

4. Water

Thuis is het waarschijnlijk een gewoonte om water voor of tijdens het avondeten te drinken. Dit is gezond en zorgt ervoor dat je verzadigd bent en rustig eet. Bestel daarom ook water als je naar een restaurant gaat. Water bevat hiernaast ook nog eens 0 calorieën!

5. Eet rustig

Het belangrijkste is misschien wel dat je rustig eet. Je hersenen krijgen pas na 20 minuten het seintje door dat je maag daadwerkelijk ‘vol’ is. Als je langzaam eet voel je dus beter aan wanneer je genoeg hebt gehad.

Lees ook