Gezichtsyoga is de oplossing tegen rimpels!

gezichtsyoga-oplossing-tegen-rimpels.jpg

Weleens van gezichtsyoga gehoord? Dit zijn verschillende oefeningen voor je gezicht die de doorbloeding verbeteren en daardoor rimpelvorming tegen gaan. Veel celebs zijn er al helemaal weg van en doen elke dag voor ze gaan slapen wat gezichtsyoga oefeningen. Wil jij dit ook een keer proberen? Hieronder vind je twee oefeningen die gemakkelijk uit te voeren zijn.

Gezichtsyoga voor de kin

Ben je bang dat je kin op latere leeftijd gaat hangen? Dan is de kinlift iets voor jou, je kaaklijn krijgt hier een strakkere vorm van.

1. Tuit je lippen en beweeg deze naar de linkerkant van je gezicht, zo ver naar links als je kunt! Als je spanning op je wang voelt doe je het goed.
2. Draai vervolgens je hoofd ook naar de linkerkant en kantel je hoofd omhoog in een hoek van 45 graden.
3. Houd deze houding drie seconden vast en ontspan daarna.
4. Herhaal deze oefening daarna maar dan naar rechts. Doe het een aantal keer achter elkaar voor een optimaal resultaat.

Gezichtsyoga voor de wangen

Slappe en hangende wangen kun je wat stevigheid en meer vorm geven met gezichtsyoga. Lees hieronder hoe je de wanglift uitvoert.

1. Plaats je handpalmen op je slapen.
2. Duw aan beide kanten je handen langzaam omhoog, hierbij trek je de zijkanten van je gezicht omhoog.
3. Maak vervolgens een rondje met je mond en laat je kaak zakken zodat je gezicht langer wordt.
4. Houd dit vijf seconden vast en herhaal de oefening daarna nog een paar keer.


Belangrijk is dat je de oefeningen rustig en ontspannen uitvoert. Als het pijn doet dan doe je iets niet goed. Neem hier iedere avond voor het slapen gaan even de tijd voor en je zult merken dat het je steeds makkelijker afgaat. Na twee weken zullen er beginnende resultaten zichtbaar zijn en na ongeveer drie maanden zijn fijne lijntjes verminderd en is er minder spanning zichtbaar op het gezicht.

Lees ook: