Hoe krijg je zichtbare buikspieren?

hoe-krijg-je-zichtbare-buikspieren.jpg

De zomer komt er weer aan, hoog tijd om weer eens werk te maken van een platte en stevige buik. Als je echte ambities hebt, is een sixpack misschien wel jouw streefdoel. Het kweken van zichtbare buikspieren is echter vaak iets wat redelijk veel tijd kost. Daarom hebben we speciaal voor jou een aantal goede tips op een rijtje gezet om zo snel mogelijk zichtbare buikspieren te kweken. Succes met trainen!

Train vaak en stevig

Buikspieren zijn eigenlijk moeilijk te vergelijken met andere spiergroepen. Waar je je benen misschien een keer per week zal trainen, daar kun je buikspieren het best om de twee dagen stevig trainen.

En met stevig trainen wordt hier niet 'met zoveel mogelijk gewichten' bedoeld. Bij buikspieren draait het namelijk meer om het aantal herhalingen dan om het gewicht waarmee je die herhalingen uitvoert. Je kan dus het best zoveel mogelijk herhalingen van een oefening doen, tot je echt niet meer kan.

Afwisseling

Als je voor het optimale resultaat gaat, is het dus aan te raden om regelmatig (om de 2 dagen) te trainen. Het is verstandig om dan af te wisselen met het deel van de buikspieren dat je traint. Train bijvoorbeeld op dinsdag het bovenste deel van je buikspieren en dan op donderdag juist het onderste deel van je buikspieren. Vervolgens train je zaterdag weer het bovenste deel en start je de week erna met je onderste buikspieren.

Als je oefeningen voor je buikspieren doet, gaat het er niet om deze zo snel mogelijk uit te voeren. Voor een optimaal resultaat is het dan ook beter om de minuten die je traint te tellen in plaats van het aantal herhalingen.  

Lees ook: