Met deze tips kun jij sneller uit bed komen!

met-deze-tips-kun-jij-sneller-uit-bed-komen.jpg

’s Morgens moeilijk uit bed komen… Iedereen heeft daar wel eens last van. Volgens velen is het gewoon een kwestie van doorzettingsvermogen. Bij de één gaat het wat gemakkelijker dan bij de ander. Hieronder een aantal handige tips om makkelijker en sneller je bed uit te komen in de ochtend.

Structuur

Structuur en routine is belangrijk om ontspannen op te staan. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je kleren en andere benodigdheden al klaar liggen.

Houd elke dag dezelfde routine aan: bijvoorbeeld eerst ontbijten en dan douchen of omgekeerd. Lees bijvoorbeeld elke dag een half uur na het opstaan de krant of maak een ochtendwandeling, met of zonder hond. Als je dit drie weken achter elkaar volhoudt, heb je een nieuwe routine opgebouwd en kun je dat makkelijker vast blijven houden.

Leuk vooruitzicht

Wanneer je bed erg lekker ligt, dan lijkt er niets belangrijker dan gewoon in je bed blijven liggen. Als je iets leuk in het vooruitzicht hebt, zul je sneller kunnen opstaan. Beloon jezelf dus voor het opstaan door iets leuks in het vooruitzicht te stellen. Bijvoorbeeld een super lekker ontbijt of een aflevering van je favoriete serie.

Locatie van de wekker

Wanneer het niet helpt om opstaan aantrekkelijker te maken, maak dan het ‘in bed blijven liggen’ onaantrekkelijker. Zet je wekker op een onbereikbare plaats, bijvoorbeeld op je bureau of ergens onder je bed. Op deze manier moet je wel opstaan om dat irritante alarm uit te zetten.

Hulp van anderen

Wanneer het, met behulp van bovenstaande tips, nog steeds niet lukt om tijdig je bed uit te komen, schakel dan hulp van buitenaf in. Het is moeilijker om in bed te blijven liggen als iemand anders je wakker maakt. Dan komt er een soort schuldgevoel bij kijken als je dan nog blijft liggen. Voor velen is dit reden genoeg om op te staan. Vraag je partner, je zus of je mama bijvoorbeeld om je te ’s ochtends te wekken.

Lees ook: