3 eenvoudige manieren om minder suiker te eten

3-eenvoudige-manieren-om-minder-suiker-te-eten.jpg

Het is moeilijk om suiker volledig te verbannen uit je leven. In heel wat voedingsmiddelen zitten er namelijk ook natuurlijke suikers. Je kunt echter wel enkele stappen ondernemen om je suikerinname te verminderen. Hoe doe je dat? Volgende tips zullen je helpen!

1. Vermijd ongezonde dranken

Probeer zo weinig mogelijk frisdrank, fruitsap of alcohol te drinken. Zo krijg je (soms onbewust) veel suikers binnen. Probeer deze dranken zoveel mogelijk te vervangen door water. Je zult misschien denken dat water saai en eentonig is, maar er zijn verschillende manieren om ervoor te zorgen dat je water ook lekker smaakt.

2. Gezonde snacks

Vermijd koekjes, chips of andere ongezonde tussendoortjes. Als je je suikerinname wilt verminderen, is het geen goed idee om veel te snacken. Als je toch zin hebt in een tussendoortje kies dan voor gezonde alternatieven zoals komkommers, paprika’s, kerstomaatjes of wortels. Je kunt ook een stuk fruit en een beschuitje met wat smeerkaas eten. Deze snacks zullen je hongergevoel stillen en zorgen ervoor dat je niet grijpt naar ongezonde en gesuikerde snacks.

3. Kijk naar de voedingstabel

Als je bepaalde zaken koopt in de winkel, kijk dan altijd eens naar de voedingstabel. Suiker wordt niet altijd als ‘suiker’ omschreven op de ingrediëntenlijst. Let bijvoorbeeld op volgende ingrediënten: fructose, glucose, dextrose. Dat zijn ook allemaal suikers. De ingrediënten die het meest voorkomen in een product, staan hoger op de lijst.

Lees ook: