Een schoonheidsslaapje werkt echt: zo word je mooier tijdens je slaap

schoonheidsslaapje-werkt-echt-zo-word-je-mooier-tijdens-je-slaap.jpg

We kennen allemaal de term ‘schoonheidsslaapje’ wel. Iedereen droomt hiervan. Stel je eens voor: je gaat naar bed, slaapt en je wordt vervolgens de volgende ochtend wakker zonder puistjes, zonder wallen, noem maar op. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn hé? We hebben goed nieuws voor jullie want een schoonheidsslaapje blijkt echt te bestaan. Hieronder 4 manieren om mooier te worden tijdens je slaap.

Slaap op je rug

Wanneer je op je zij slaapt krijg je meer rimpels aan de kant waarop je slaapt. Op je rug slapen kan rimpels helpen voorkomen. Heb je veel last van wallen in de ochtend? Slaap dan met een extra kussen.

Schone kussenslopen

Het is zeer belangrijk om je kussenslopen regelmatig te verschonen. Ook is het beter om op een zijden of satijnen kussensloop te slapen. Deze materialen zorgen namelijk voor minder wrijving tussen je huid en het kussen en dat voorkomt weer lelijke strepen in de ochtend.

Geen alcohol en zout

Het is vast een cliché, maar alcohol is echt heel slecht voor je. Alcohol droogt je huid uit en zorgt er voor dat je er oud en vermoeid uit ziet. Drink daarom met mate en beperk je alcohol gebruik. Voor zout geldt hetzelfde, ook zout droogt je lichaam uit en kan er voor zorgen dat je er vermoeid uit ziet. Vijf tequila shots voor een schoonheidsslaapje gaat dus niet werken.

Haar omhoog

Draag je haar omhoog of in een vlecht. Je haar is vaak vies en vettig zonder dat je het door hebt. Als je je haar in een knot hebt tijdens het slapen voorkom je dat de oliën van je haar je huid binnen dringen. Kijk wel uit dat je je haar niet te strak vast maakt.

Lees ook: