3 X manieren om lichter te eten

3-x-manieren-om-lichter-te-eten.jpg

Tijdens de zomer wil iedereen er op zijn best uitzien. Een mooie gebruinde huid en een slank lichaam. Dat slanke lichaam wil alleen niet echt lukken, je beweegt genoeg en probeert gezond te eten. Maar misschien zijn je maaltijden gewoon te zwaar? In de zomer verbrand je minder calorieën doordat het warmer is dan in de winter. De hoogste tijd om wat lichtere maaltijden te eten. Hieronder een paar tips om lichter te koken.

1. Houd een grote schoonmaak

Ruim je voorraadkast op. Maak alle planken schoon en vervang de zakken chips en koekjes met voorraadpotten met noten, zaden en gedroogd fruit. Dit zijn ideale ‘lichte’ snacks.

2. Sla een lading fruit in

Zorg dat je altijd over voldoende fruit en groenten beschikt. In de zomer liggen de schappen in de supermarkten vol met fruit. Meloenen, bessen, aardbeien, noem maar op. Sla extra veel in, om vervolgens het fruit gelijk schoon te maken en voor een gedeelte in te vriezen. Zo heb je altijd bessen, aardbeien en meloen bij de hand.

3. Eet vroeg

Zorg dat je de etenstijd niet te veel aanpast aan het weer. Avondeten terwijl het nog steeds warm is, zorgt ervoor dat je minder behoefte hebt aan een zware maaltijd. Een heerlijke salade met soep en wat brood is veel lekkerder als je van het avondzonnetje aan het genieten bent.

Lees ook: