Zo kun je minder calorierijk snacken

zo-kun-je-minder-calorierijk-snacken.jpg

Een gezond ontbijt is één en een diner moet ook nog wel lukken, maar die snacks blijven lastig. Snoepjes, koekjes, chips, het is allemaal ook veel te lekker. Maar er zijn ook gezondere snacks op de markt. Wij hebben een paar tips voor jullie op een rijtje gezet. Op deze manier kun je minder calorierijk snacken.

Magere kaas

Neem wat magere kaas (hüttenkäse of cottage cheese, halfvolle plattekaas, mozzarella, schichtkäse en af en toe een stukje 20+ of 30+). Magere kazen zijn namelijk zeer eiwitrijk en prima geschikt als gezonde tussendoortjes.

Rijstwafels

Rijstwafels bevatten op zichzelf niet veel calorieën (zowel weinig calorieën als voedingsstoffen) maar inclusief beleg zijn ze een heerlijk tussendoortje. Let er wel op dat je ze niet te dik belegt.

Fruit

Fruit bevat weliswaar suikers. Fruitsuikers die je via hele vruchten binnenkrijgt, zijn echter veel beter voor je dan tafelsuiker ofwel kristalsuiker. Bovendien levert fruit een heleboel voedingsstoffen, die andere suikerrijke producten niet bevatten. Fruit is daarom hét gezonde tussendoortje bij uitstek. Appels, sinaasappels, bananen, kiwi’s, aardbeien, bessen, druiven, frambozen, grapefruits en ga zo maar door…

Lees ook: