Zwanger worden met een vruchtbaarheid dieet

zwanger-worden-met-vruchtbaarheid-dieet.jpg

Als je zwanger wil worden, is het erg belangrijk om gezond en gevarieerd te eten. Voedingsstoffen hebben namelijk niet alleen invloed op de algemene gezondheid, maar ook op de vruchtbaarheid. Word je niet meteen zwanger als je actief probeert om een kindje te krijgen, dan kan dit zeker veroorzaakt worden door het voedingspatroon dat je aanhoudt of de voedingsmiddelen die je eet. Heb je besloten dat je zwanger wil worden, dan is het dus zeker belangrijk om goed op te letten wat je eet, wanneer je eet en hoe je eet.

Op deze pagina lees je meer over het dieet dat je kunt volgen als je zwanger wil worden. Door de informatie op deze pagina door te lezen, weet je precies wat je wel en niet mag eten als je zwanger wil worden en kun je mogelijk sneller bevrucht raken en een kindje krijgen.

Een gezond voedingspatroon tijdens de zwangerschap

Als je zwanger wil worden, is het belangrijk om een gezond voedingspatroon aan te houden. Een gezond voedingspatroon kan gecreëerd worden door enkele veranderingen door te voeren in je huidige eetpatroon, maar je kunt deze veranderingen het beste niet allemaal tegelijk en niet allemaal acuut doorvoeren. Doe je dit wil, dan is het moeilijker om het nieuwe patroon vol te houden.

Een gezond voedingspatroon bestaat in ieder geval uit:

Het eten van flavonoïden om zwanger te worden

Naast het aanhouden van een gezond voedingspatroon, is het ook verstandig om voedingsmiddelen te eten die rijk zijn aan flavonoïden. Deze stoffen helpen bij de bescherming tegen schadelijke vrije radicalen: stoffen die lichamelijke veroudering en schade aan de bindweefsels veroorzaken. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan flavonoïden, zijn onder andere blauwe bessen, kersen, druiven, sinaasappelen, perziken, pruimen en tomaten.

Voedingsmiddelen die goed zijn voor je libido

Als je zwanger wil worden, kun je enkele voedingsmiddelen nuttigen die libido-opwekkend werken. Denk hierbij aan avocado’s, maar ook aan bananen, asperges, knoflook, amandelen, meloen, vijgen en oesters. Het eten van deze voedingsmiddelen is niet alleen goed voor het libido, maar ook voor de algemene gezondheid. In de libido-opwekkende voedingsmiddelen zitten namelijk niet alleen stoffen die je opgewonden maken, maar zitten ook veel vitaminen en mineralen die de algemene gezondheid van het lichaam en de vruchtbaarheid verhogen.

Voedingsmiddelen met een hoog gehalte van alkaline

Een vruchtbaar voedingspatroon bestaat uit voedingsmiddelen die rijk zijn aan alkaline, ofwel een hoog alkalinegehalte hebben. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan alkaline zorgen onder andere voor een gezonde afscheiding bij de vrouw. Enkele voedingsmiddelen met een hoog alkalinegehalte, zijn asperges, broccoli, uien, aardappelen, appels, wortelen, selderij, kool, kersen, mango’s, perziken, komkommer, olijven en bamboescheuten.

Je vruchtbaarheid verhogen met de juiste voeding: tien tips

Naast het aanhouden van een gezond voedingspatroon, het eten van flavonoïden, het eten van voedingsmiddelen die libido-opwekkend werken en het nuttigen van alkalinerijke voedingsmiddelen, zijn er nog tien algemene tips die je kunt gebruiken om de vruchtbaarheid te verhogen met voeding.

  • Tip 1: eet vers voedsel, want dit is altijd beter dan voedsel uit de vriezer.
  • Tip 2: eet seizoensfruit en seizoensgroente. Dit betekent dat je zo min mogelijk of helemaal geen fruit en groente eet die in bepaald seizoen helemaal niet voorkomen en gekweekt moeten worden.
  • Tip 3: eet zo min mogelijk kant-en-klare maaltijden. Hier zit niet alleen veel zout in, maar deze maaltijden bevatten bovendien minder gezonde stoffen dan maaltijden die vers bereid worden.
  • Tip 4: vermijd vet vlees. Vet vlees bevat minder gezonde voedingsmiddelen en te veel vet, wat het vlees ongezond maakt.
  • Tip 5: eet veel noten, zaden en gedroogd fruit want hier zitten veel gezonde voedingsstoffen in.
  • Tip 6: eet altijd volkorenbrood. Volkorenbrood is gezonder dan wit brood, simpelweg omdat er meer goede voedingsstoffen in zitten.
  • Tip 7: eet gevarieerd. Eet niet iedere dag hetzelfde, maar probeer je horizon te verbreden en zo veel mogelijk verschillende voedingsmiddelen te eten.
  • Tip 8: drink geen zwarte thee, maar drink kruidenthee. Zwarte thee bevat meer cafeïne en dit werkt niet bevorderend als je zwanger wil worden. Probeer daarnaast zo min mogelijk koffie te drinken, want ook hier zit cafeïne in.
  • Tip 9: probeer zo min mogelijk toevoegingen, zoals E-nummers, binnen te krijgen. Hoe minder ingrediënten een voedingsmiddel heeft, hoe puurder en gezonder het voedingsmiddel in kwestie is. Vermijd ook het E-nummer aspartaam (E951), want dit heeft een remmende invloed op de eisprong.
  • Tip 10: sla nooit een maaltijd over en drink veel water. Ontbijt je nooit? Dan is dit een goed moment om wel te starten met het eten van een ontbijtje in de ochtend als je zwanger wil worden.